Colònies a la Ribera de Cardós

L’alumnat de 3r d’ESO ja hem finalitzat les colònies a la Ribera de Cardós!

El primer dia vam iniciar-nos amb el barranc del Berrós, a prop del pantà de la Torrassa: tobogans d’aigua, ràpels curts, salts i piscines naturals excavades a les roques. Una aventura molt emocionant i refrescant!

El segon dia, vam poder gaudir d’un matí de caiac i senderisme al voltant del mateix pantà. Durant l’excursió, els guies ens van explicar la importància dels Parcs Naturals per la conservació del medi natural. Hem après que a tot Catalunya només hi ha 4 llops mascles i un total de 80 ossos que corren pel Pirineu ocasionant algun problema sobretot als ramaders de la zona. Nosaltres no vam poder observar-ne cap. El que sí que vam poder visitar, van ser els diferents búnquers de la guerra civil trobats al llarg del camí.

Vam acabar els esports d’aventura fent un ràfting pel Noguera Pallaresa, entre Llavorsí i Rialp: 8 km d’emoció, encadenant ràpids (el primer el de “La Rentadora”) i trens d’onades amb trams tranquils on vam guaitar unes cabres mentre els més acalorats van refrescar-se amb un bany riu avall.

També hem gaudit molt de la piscina de l’hotel i de la plaça del poble, on hi hem passat els vespres amb algun concurs més competitiu del previst!

Tant l’alumnat com el professorat que els hem acompanyat, hem xalat molt d’aquests dies d’esport, descans i bona companyia!