
Amb motiu de la celebració del nomenament de Catalunya com a regió mundial de la gastronomia des de la plataforma “Salvem els aliments”, han proposat juntament amb la Generalitat i la Fundació Alícia unes jornades gastronòmiques i un concurs de cuina catalana, d’aprofitament i sostenible, en el qual els alumnes de segon del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de cuina s’han presentat. Així doncs, l’Aina, la Laia i el Sergi han participat d’una iniciativa que busca promoure la cuina conscient i respectuosa amb el medi ambient i sobretot sostenible, intentant no malgastar cap ingredient i utilitzar-lo de manera completa.
El plat que presentem és un “caneló d’ànec a la catalana amb beixamel de calçots i espigalls”, una combinació que fusiona la tradició catalana amb un enfocament responsable cap als ingredients. Fem servir el 100% de l’ànec i no en llencem cap part. Pel que fa a la beixamel, optem per calçots i espigalls, que cultivem en els horts de l’institut.
En triar aquests ingredients locals i de temporada, reduïm significativament la petjada de carboni del nostre plat, evitant el transport de productes des de llunyanes distàncies. Per tant, el repte del concurs no només consisteix a oferir un plat deliciós, sinó també a transmetre la importància de la sostenibilitat i l’aprofitament a la cuina per reduir el malbaratament.
A continuació us enviem el vídeo d’elaboració d’aquest plat tan especial.
Esperem que us agradi molt.
Visca la cuina catalana i d’aprofitament!


