Preinscripció PFI – PTT Instal·lacions Salt

Dates preinscripció curs 2023/24. Presentació de sol·licituds: del 2 al 12 de maig de 2023.

A l’Institut Salvador Espriu pots cursar el curs de formació professional postobligatori Pla de Transició al Treball d’Auxiliar de muntatges d’instal·lacions elèctriques, d’aigua i gas forma part del Programa de Formació i Inserció (PFI). Està pensat per a joves d’entre 16 i 21 anys que no han obtingut el graduat en Educació Secundària Obligatòria.
És un curs d’unes 1.000 hores de duració, de les quals 180 hores es realitzen en empreses adequades com a centres de formació professional. La superació d’aquest curs comporta l’obtenció d’un certificat de professionalitat d’electricitat i electrònica (nivell 1) per accedir al mercat laboral i el certificat d’accés a cicles de grau mitjà (CFGM) o cursos de formació professional ocupacional Dual (FPO Dual).

Durant el curs 2022-23 l’alumnat ha realitzat el mòdul d’operacions bàsiques en fontaneria al Gremi d’Instal·ladors de Girona i part del mòdul d’electricitat al CIFO de Salt. Han fet projectes integrats a demanda de diferents entitats: com els muntatges nadalencs de l’Estació Jove, el CAP 2 de Salt i la UNED de Girona; o el muntatge d’un pòster panoràmic de Girona amb vista òptica translúcida a l’aparador del PFI en l’EXPOJOVE de Girona.
El grup-classe ha visitat empreses del sector, com ara AETECH, ha realitzat xerrades amb empresaris com TERUNDAR i MADECO. L’alumnat també ha interactuat i presentat en equip les seves propostes a lampistes de la pel·lícula 6 dies corrents: en Valero, Moha i en Pep. Tanmateix, hem participat en el projecte “Valors en l’esport” amb altres joves cursant diferents cursos de PFI.

L’alumnat del PTT d’Instal·lacions
En aquest curs s’aprèn, de forma transversal, a utilitzar eines de comunicació i de matemàtiques, d’entorn social i territorial; i professionalment, prevenció de riscos laborals d’auxiliar de muntatges, d’instal·lacions elèctriques i domòtiques, telecomunicacions i fontaneria. Trobareu més informació en el compte d’Instagram @pttinstal

DADES IMPORTANTS PER A LA PREINSCRIPCIÓ AL PTT INSTAL·LACIONS
● Presentació de sol·licituds: del 2 al 12 de maig a la secretaria de l’INS Salvador Espriu.
Codi de l’estudi EE02. Nom del curs: Auxiliar de muntatges d’instal·lacions elèctriques, d’aigua i gas.
Entrevistes d’orientació: del 02 al 19 de maig, amb cita concertada en ordre de presentació de sol·licituds.

Contacte: b7960023@xtec.cat