Ponència d’Antoni Puigverd en el Claustre Pedagògic de Competència Lingüística

El dijous 10 de febrer, tot el professorat de l’Institut Salvador Espriu es va reunir en un claustre pedagògic per tal de tractar la competència lingüística a través de noves propostes i així millorar-ne el coneixement entre l’alumnat.

És per això que ens va visitar l’escriptor, articulista i exprofessor del centre, Antoni Puigverd, i ens va oferir una ponència sobre com tractar la competència lingüística en totes les matèries. Va destacar que no només s’ha de tractar en assignatures purament lingüístiques, com ara Català, Castellà, Anglès o Francès, sinó que el professorat d’altres àmbits també “s’hi han d’implicar”.

Entre altres aspectes, va recordar que cal incidir en aspectes bàsics, començant des de la base, com per exemple la lectura. “És fonamental que el professor llegeixi a classe, com també que els alumnes l’escoltin. A més, abans de millorar l’escriptura cal potenciar l’oralitat”. També va afegir que les xarxes socials es poden incloure d’una forma didàctica a l’hora de potenciar la llengua i, així, conscienciar els alumnes de la seva importància.

Seguidament, el professorat es va agrupar en equips, que van dissenyar propostes de millora per treballar la competència lingüística. Finalment, es van posar en comú i es va acordar seguir-hi treballant per aplicar-les a l’aula.