Projecte Pescadors de Plàstic al “Symposium for European Freshwater Sciences”

Durant el curs 2020-21 els alumnes de tercer d’ESO de l’optativa Escola Verda-Rius vam participar en el projecte Pescadors de Plàstic del Centre Tecnològic BETA de la Universitat de Vic.

El projecte Pescadors de Plàstic té com a objectiu estudiar la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors fins al mar. A l’optativa els alumnes fan un mostreig de camp en un tram del riu Ter per després analitzar-ne les dades obtingudes i, finalment, fer-ne la difusió dels resultats en un congrés científic format pels estudiants participants dels diferents centres educatius.

Els resultats obtinguts per tots els centres participants en el projecte Pescadors de Plàstic, entre ells l’Institut Salvador Espriu, es van presentar aquest passat mes de juliol al “Symposium for European Freshwater Sciences – SEFS 12”, un congrés de rellevància internacional en l’àmbit de l’ecologia aquàtica, on el projecte i els resultats obtinguts van tenir molt bona acollida.

Podeu veure’n els resultats en clicant aquí.

Aquest curs 2021-22 l’Institut Salvador Espriu tornarem a participar en el projecte!