L’alumnat d’ESO2 participa a la 63a edició del Concurs de Relatos breus

El passat divendres 8 de març vam citar alguns alumnes-escriptors a la biblioteca del centre per participar en la 63a edició del Concurs Jóvenes Talentos de Relato Corto. Aquest concurs literari, el més antic del país, porta des del 1961 incentivant la imaginació dels joves amb la mateixa premissa: «Un folio en blanco, un estímulo creativo y ganas de dar rienda suelta a la imaginación».

En aquesta edició, l’estímul creatiu era un fragment del poema de Federico García Lorca, “Agua, ¿Dónde vas?” del seu Canciones (1921-1924). Amb aquests versos del poeta andalús es va iniciar el concurs literari. Els aspirants a escriptors seleccionats de segon d’ESO havien de crear una breu narració en menys de 2 hores tenint en compte els versos de Lorca i les imatges proporcionades.

Van ser unes hores molt intenses, nervis, amb síndromes de pàgina en blanc, però, per sort, les muses de la inspiració voltaven pel bon clima de la biblioteca i van sorgir unes narracions ben interessants. Al juny se sabran els seleccionats. Esperem que algun jove talent de l’Espriu estigui entre ells.