Els monstres del pati

Aquests dies trobareu exposats al vestíbul de l’institut un seguit de monstres elaborats pels alumnes de primer d’ESO a partir de les deixalles que han trobat al pati de l’institut. Aquests monstres fets de plàstics, brics, paper d’alumini i molts altres elements permeten veure la imaginació i el talent artístic dels alumnes, però han de servir sobretot per reflexionar sobre la quantitat de residus que diàriament s’aboquen al nostre pati, un espai comú que ens agradaria trobar ben net.

El projecte, batejat amb el nom de “desplastifica’t”, va començar quan el  director de l’institut, Xavier Serra, va enviar un vídeo als alumnes explicant la problemàtica i va encarregar als alumnes de primer la tasca de trobar-hi una solució. Els alumnes, acompanyats dels professors de socials, tecnologia i naturals, van fer una neteja del pati. Seguidament, l’alumnat de primer va crear, en grups, el seu propi monstre. El pas final va ser presentar els resultats a les diferents classes de l’institut. A banda de presentar els monstres, els alumnes també van incloure propostes per aconseguir que, entre tots, el pati estigui net.

Us deixem unes fotografies per si no podeu passar pel vestíbul del centre a veure’ls.