Segon de batxillerat treballa la memòria històrica

L’historiador Ricard de Vargas va fer una conferència sobre la memòria de la guerrilla llibertària, que a la vegada va ser un homenatge al maqui Antoni Téllez Solà. La conferència es va fer a la biblioteca de l’institut, emmarcada en el projecte d’Escola Ambaixadora del Parlament Europeu, ja que un dels pilars d’aquest projecte és la recuperació de la memòria històrica.

Amb la conferència es va voler mostrar a l’alumnat les conseqüències de les guerres civils o internacionals i dels règims autoritaris i totalitaris que hi va haver  a Europa. A través del maqui Antoni Téllez Solà, a més, els alumnes de segon de batxillerat van treballar la memòria històrica. Téllez va ser un referent en la lluita armada antifranquista. Va lluitar en diversos fronts en la Guerra Civil, va participar amb l’exèrcit francès lliure (la resistència) en l’alliberament de Rodès, i va dedicar la seva vida a recuperar la memòria d’aquells homes que van lluitar a la Guerra Civil.