Joaquim Millán apropa la Unió Europea a l’alumnat de 1r de batxillerat

El dilluns dia 4 d’abril va venir al nostre Institut en Joaquim Millán, Eurolocal i col·laborador d’Europe Direct Girona, a fer un taller sobre “Joventut Activa a la Unió Europea” per als alumnes de Filosofia de 1r de Batxillerat.

Ens va fer un repàs de la història de la Unió Europea, des dels seus inicis amb la CECA, fins a l’actualitat amb la incorporació dels últims estats membres com Croàcia al 2013, o la sortida per primera vegada a la història d’un Estat, la Gran Bretanya, al 2020.

Va entrar més en detall amb les diferents institucions que formen la Unió Europea, com el Parlament Europeu, el Consell de la Unió Europea o la Comissió Europea, per tal que els estudiants en coneguessin amb profunditat el funcionament i què fa cada institució.

Després de posar els estudiants en situació va abordar el tema de la joventut activa a la Unió Europea, explicant tot un seguit d’opcions que, com a joves europeus, poden realitzar tant dintre del propi país com a qualsevol dels vint-i-set. Tot un ventall d’ofertes molt interessants per ells ara que s’estan acostant al món laboral, i la seva importància com a formació personal i acadèmica per ells mateixos de cares a buscar feina en un futur pròxim.

El taller va acabar amb l’entrega de premis per les guanyadores del concurs de cartells de com “Celebren el Nadal els diferents països de la Unió Europea?”. El diploma i lot de productes europeus va ser entregat per el mateix Joaquim Millán, el director de l’Institut, Xavier Serra i el professor, Albert Ribot.