Notícia Reclam mes de desembre 2023

Al mes de desembre publicaran una notícia a Reclam parlant de l’intercanvi d’alumnes ERASMUS:
EL PERE BORRELL PARTICIPA EN UN PROJECTE ERASMUS+ AMB L’INSTITUT MONTEBELLO DE LILLE

Del  14 al 21 de desembre, l’Institut Pere Borrell rebrà disset alumnes i tres professors del Lycée International Montebello de Lille amb motiu d’un projecte d’internacionalització Erasmus+. El projecte, que es titula La línea imaginaria, versa sobre les fronteres i tracta tot de qüestions com els conflictes fronterers, la cooperació transfronterera o l’exili.

Els dos instituts tenen moltes similituds, i una d’elles és la seva situació fronterera. Lille és molt a prop de la frontera amb Bèlgica, i aquesta ubicació geogràfica ens ha permès definir el fil conductor del projecte. D’aquesta manera, els alumnes del Montebello coneixeran la nostra comarca i casos tan paradigmàtics de cooperació transfronterera com és el de l’hospital transfronterer. També visitarem l’enclavament de Llívia, el seu museu i el seu castell, i parlarem de la ruta de l’exili i de moltes altres qüestions que ajudaran l’alumnat a adquirir consciència europea.

Les famílies dels nostres alumnes, a qui agraïm molt la seva predisposició i participació,  acolliran l’alumnat francès a casa seva, com un membre més de la família. Cada alumne té un correspondant amb qui treballa durant tot el projecte, i que l’acollirà també quan ens toqui a nosaltres viatjar a Lille.

Aquest projecte d’intercanvi lingüístic i cultural va començar el curs passat i s’emmarca en el programa de mobilitat Erasmus+, un programa de la Unió Europea per a l’educació, la formació, la joventut i l’esport. És una oportunitat fantàstica de millorar i d’internacionalitzar el nostre centre que va molt més enllà de la mobilitat. Gràcies als fons europeus que hem rebut, la comunitat educativa del Pere Borrell es beneficiarà de diverses oportunitats de mobilitat i cooperació. Com a centre públic, aquesta subvenció ens permet també garantir el principi d’inclusió i la participació d’alumnes de diversos perfils socioeconòmics.

Des del Pere Borrell esperem assolir amb aquest projecte un alt grau d’enriquiment curricular i acadèmic, sobretot en les matèries de llengua francesa i d’història de França. També esperem millorar la competència comunicativa de l’alumnat i del professorat en francès, tot apropant les dues cultures i establint lligams interculturals que trascendeixin a l’alumnat participant i que arribin a tota la comunitat educativa.