PREINSCRIPCIÓ BATXILLERAT 24-25

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció tots els alumnes que volen accedir al batxillerat de qualsevol modalitat en un centre diferent del que s’està cursant l’ESO.

NO l’han de presentar els alumnes que estan cursant 4t d’ESO en el mateix centre que faran batxillerat.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS: DEL 18 AL 25 D’ABRIL

La preinscripció es fa totalment de forma electrònica a la web https://preinscripcio.gencat.cat.

L’han de presentar el pare, la mare, tutor o tutora legal si l’alumne/a és menor d’edat i no fa 18 anys durant l’any 2024.

S’ha d’adjuntar-hi la documentació d’identificació o de criteris que correspongui.

Documentació:

Identificativa

1. Si fas la sol·licitud amb certificat digital i l’alumne/a té codi identificador de l’alumne/a perquè ja ha estat escolaritzat abans a Catalunya, no has d’adjuntar cap documentació identificativa.

2. Si fas la sol·licitud amb certificat digital i l’alumne/a no té codi identificador de l’alumne/a (perquè no ha estat escolaritzat mai a Catalunya), hauràs d’adjuntar:

1. Certificat electrònic de la inscripció de naixement de l’alumne/a o bé llibre de família Si l’alumne té 18 anys o els compleix el 2024, només cal presentar el document d’identitat de l’alumne o alumna.

2. Document d’identitat del pare, mare, tutor/a legal només en els casos següents:

• Si aquest document no s’ha pogut validar.

• Si el pare, mare o tutor/a legal s’ha identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país de la Unió Europea.

3. Document d’identitat de l’alumne/a, si en té i no s’ha pogut validar o si s’ha identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país de la Unió Europea.

3. Si fas la sol·licitud sense certificat digital, hauràs d’adjuntar:

1. Certificat electrònic de la inscripció de naixement de l’alumne/a o bé llibre de família en el cas que l’alumne/a sigui menor d’edat o no faci 18 anys durant l’any 2024.

2. Document d’identitat del pare, mare o tutor/tutora legal.

No podràs enviar la sol·licitud si et falta adjuntar algun document obligatori. En aquest cas, a la pantalla de documentació veuràs, destacada en negreta, quina documentació et falta.

Per justificar els criteris de prioritat

El Departament d’Educació pot consultar aquesta documentació a través d’altres administracions sense que l’hagis d’aportar. Tens dues opcions:

1. Permetre que el Departament d’Educació faci la consulta. En aquest cas, has de:

• Seleccionar a la sol·licitud els criteris que compleixes.

• Deixar en blanc la casella d’oposició.

• Marcar les caselles relatives al lloc d’empadronament i/o la discapacitat.

Tingues en compte que si el Departament d’Educació no pot obtenir la informació corresponent a algun dels criteris que indiquis a la sol·licitud, rebràs un missatge per correu electrònic en un termini de 24 hores. Aquest missatge inclourà un nou resguard amb aquella documentació que hauràs d’aportar abans que s’acabi el termini establert.

2. Oposar-te que el Departament d’Educació faci la consulta. En aquest cas, has de:

• Marcar la casella d’oposició en el formulari de sol·licitud.

• Adjuntar a la sol·licitud tota la documentació relacionada amb els criteris de puntuació.

Nota expedient acadèmic

S’acredita mitjançant certificació acadèmica de la qualificació mitjana dels estudis que en permeten l’accés, amb les següents especificacions:

• Si es tracta d’estudis antics: la pàgina 27 del llibre d’escolaritat d’ensenyament bàsic, si hi apareix la qualificació mitjana de l’etapa en forma numèrica.

• En el cas dels alumnes que han finalitzat l’ESO a Catalunya a partir del curs 2017-2018 o que estan cursant quart d’ESO actualment a Catalunya, no cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l’expedient, ja que s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional. Si no s’ha pogut obtenir el certificat de la qualificació abans de finalitzar el període de reclamació a la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació.

• Per a la qualificació mitjana en estudis estrangers no universitaris, s’han de tenir en compte que en el cas d’homologacions tramitades a Catalunya a partir de 2016, no cal acreditar documentalment la qualificació mitjana dels estudis estrangers. La qualificació s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i es mostra a la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional. Si no és el cas, s’haurà d’acreditar documentalment.

Informació important per a l’homologació o convalidació d’estudis estrangers.

Si es tracta d’estudis estrangers que encara s’estan cursant en el moment de preinscripció, es pot presentar una declaració responsable que es troba a disposició en el web preinscripció.gencat.cat. En aquest cas, es considera que la puntuació és un 5.

En tot cas, si s’ha obtingut plaça en el procés de preinscripció, en el moment de matrícula és imprescindible acreditar els requisits acadèmics d’accés, i per tant acreditar l’homologació o convalidació dels estudis estrangers amb la credencial d’homologació o convalidació, o acreditar que s’ha iniciat el tràmit amb el volant per a la inscripció condicional.

Trobareu tota la informació a la web preinscripció.gencat.cat

Si necessiteu ajuda en el procés de preinscripció també podeu passar per la secretaria administrativa de l’Institut Pere Borrell en horari de matí (de 8.30 a 14.00 h) i horari de tarda de dilluns a dijous (de 15.00 a 17.00 h) o bé trucar al 972 88 46 42 o enviar un correu electrònic a administracio@inspereborrell.cat.

Informe de places provisionals –> INFORME OFERTA DE PLACES BATXILLERAT