Programes Internacionals

PLA IMPULS

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya desenvoluparà el Programa de Foment de les Llengües Estrangeres a la Formació Professional amb la finalitat d’ampliar la competència lingüística en llengües estrangeres de l’alumnat dels cicles formatius de grau mitjà i superior dels ensenyaments de formació professional.

Un dels objectius dels ensenyaments de formació professional inicial consisteix en el fet que l’alumnat pugui adquirir la competència lingüística instrumental en la llengua o llengües estrangeres adients a l’àmbit professional de treball.

La implementació del foment de les llengües estrangeres en l’àmbit de la formació professional té dos components: la formació de professorat i la de l’alumnat.

Un dels objectius del Programa temporal de Foment de les Llengües Estrangeres és que l’alumnat adquireixi les competències comunicatives, tant pel que fa a l’expressió oral com a l’escrita, que li permetin comunicar-se en una llengua estrangera en el desenvolupament de les activitats professionals més habituals.

Amb la finalitat d’incorporar i normalitzar l’ús d’una llengua estrangera en situacions professionals habituals i en la presa de decisions en l’àmbit laboral, els cicles formatius que participin en el Programa han de desenvolupar les accions següents:

1. Impartir un mòdul professional en llengua estrangera (anglès, francès, alemany o qualsevol llengua oficial de la Unió Europea), associat a unitats de competència del Catàleg nacional de qualificacions, a primer i a segon curs.

2. Impartir un mòdul professional de llengua estrangera (anglès, francès, alemany o qualsevol llengua oficial de la Unió Europea) amb una càrrega lectiva setmanal de, com a mínim, dues hores, a primer dels cicles formatius del curs 2022-2023 i a segon dels cicles formatius del curs 2023-2024.

Documentació en PDF -> PLA IMPULS