Estades formatives dins del Pla d’impuls de les llengües estrangeres a la FP

Aquest curs 2023-2024 hem continuat formant part del Pla d’impuls

de les llengües estrangeres a la Formació Professional.

L’alumnat i professorat de 2n curs dels cicles formatius de grau mitjà en Gestió Administrativa i Guia en el medi natural i de temps de lleure ens hem beneficiat d’aquest programa europeu coordinat pel Departament d’Educació, que ens ha permès dur a terme estades formatives a l’estranger i certificar el nostre nivell lingüístic en anglès o francès.

Els alumnes del cicle de Gestió Administrativa van anar a Malta del 13 al 20 de gener de 2024. Allà van fer classes d’anglès dels seus nivells respectius a l’acadèmia IELS Malta. Van conèixer altres alumnes de tot el món i van poder compartir moltes estones amb ells, alhora que descobrien l’illa de Malta i la seva cultura.

Les professores Judit Baseiria i Cristina Ribera van fer una estada formativa i lingüística a Estocolm del 15 al 20 de desembre del 2023, en la qual van visitar el centre de secundària Fribergaskolan guiades per la professora Pernilla Öhrling. Van poder observar com és un institut suec per dins i van poder compartir inquietuds amb el professorat d’allà. Va ser molt enriquidor i vam veure que, tot i que hi ha moltes diferències, també tenim moltes coses en comú.

L’alumnat de Guia en el medi natural i de temps de lleure va descobrir la ciutat de Toulouse de l’1 al 5 d’abril del 2024, i es van allotjar en cases de famílies locals alhora que assistien a classes de francès a l’acadèmia Langue Onze. L’experiència els va ajudar a immergir-se en la cultura francesa i a practicar l’idioma.

Pel que fa al professorat, l’Elisenda Ramos, l’Elena Martínez i la Gemma Via van poder gaudir d’una estada lingüística a París del 24 febrer al 2 de març per millorar el seu coneixement de la llengua francesa i aprendre noves metodologies d’ensenyament de la llengua per aplicar a les classes.

Per últim, al mes de juny hi ha previst que tant alumnes com professores puguin certificar el seu nivell de competència lingüística en les respectives llengües estrangeres.
Aquest programa, finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i per la Unió Europea Next Generation, ha suposat una gran oportunitat per al nostre centre i estem molt agraïts d’haver-ne format part durant aquests dos anys.

DOCUMENT PDF  –> Estades formatives dins del Pla d’impuls de les llengües estrangeres