Missió, Visió i Valors

Missió, visió i valors | Casal de Barri La Pau | Ajuntament de Barcelona

Missió de l’institut

La raó de ser de l’institut és formar persones dignes i lliures. El centre treballa per aconseguir una formació integral dels seus alumnes, centrada en l’adquisició de les competències bàsiques i en la cerca de l’excel·lència, i que vetlli per la cohesió social en el si de la comunitat educativa; i es fa corresponsable de l’educació de l’alumnat juntament amb les famílies i l’entorn. La missió del centre és:

Oferir un ensenyament de qualitat per aconseguir uns bons resultats educatius i acadèmics que capacitin i orientin als alumnes a aconseguir les seves metes de continuïtat d’estudis o d’inserció laboral.

Oferir una educació inclusiva, on tothom tingui les mateixes oportunitats, i crear les condicions que facin efectiva la igualtat d’oportunitats per accedir a una educació de qualitat i evitar qualsevol tipus de marginació i exclusió.

Atendre la diversitat d’alumnes del centre respectant i potenciant els seus diferents ritmes d’aprenentatges.

Garantir les finalitats de l’educació en un sistema democràtic entre les quals figuren el desenvolupament de la personalitat i de les capacitats dels alumnes.

Fomentar l’autonomia i els hàbits de treball i estudi, ja que sense aquests no és possible consolidar els aprenentatges ni l’assoliment de tècniques d’obtenció, processament i comunicació de la informació.

Treballar l’adquisició de les competències bàsiques i professionals, no només coneixements, per facilitar la integració en una societat canviant i per facilitar eines i estratègies que permetin continuar aprenent al llarg de tota la vida.

Aplicar les noves tecnologies com a eines educatives, per motivar l’aprenentatge i desenvolupar al màxim les possibilitats de formació dels alumnes.

Fomentar l’orientació acadèmica i professional per a facilitar la seva continuïtat d’estudis i l’exercici d’activitats professionals.

L’Institut mira per la personalització de l’aprenentatge a través de la professionalitat de l’equip docent amb la mirada pedagògica i l’acompanyament individualitzat com a focus de la seva intervenció. Creiem en una educació moderna, innovadora, en constant evolució i en permanent transformació, que ens permeti educar per a la vida en la societat del segle XXI.

Visió

La visió de l’institut Pere Borrell és esdevenir un centre educatiu públic de referència pel treball que s’hi desenvolupa, per la identificació de la comunitat educativa amb el centre i per la projecció exterior.

L’institut Pere Borrell treballarà per l’aplicació de les noves tecnologies a l’aula i l’aprenentatge de les llengües estrangeres com a eines educatives per motivar i desenvolupar al màxim les possibilitats de formació dels alumnes.

El projecte pedagògic del centre s’ha d’orientar cap al treball en equip i l’ensenyament transversal per facilitar l’adquisició de les competències bàsiques i professionals per part de l’alumnat.

El procés d’ensenyament-aprenentatge, a més de l’adquisició d’uns coneixements bàsics per a viure plenament en societat, també pretén facilitar eines i estratègies que permetin continuar aprenent al llarg de tota la vida.

L’atenció a la diversitat d’alumnes del centre, respectant els seus diferents ritmes d’aprenentatges i potenciant al màxim les seves capacitats, ha d’ocupar l’eix central del projecte pedagògic del centre.

Els criteris d’avaluació de l’alumnat han de ser públics, equitatius i justos; recollint no només els coneixements, sinó també el domini de les competències bàsiques i professionals, l’actitud, l’esforç, el treball i la progressió en els aprenentatges.

Com a objectiu sempre present hem de cercar la satisfacció de la comunitat educativa pel servei educatiu que ofereix el centre, que es pot resumir en un ensenyament de qualitat.

Valors

L’Institut Pere Borrell es defineix com un centre amb caràcter de servei públic, català, laic, gratuït, igualitari, lliure i coherent amb una societat democràtica.

Es manifesta plural perquè accepta distintes ideologies, és aconfessional, defensa la llibertat i la igualtat, lluita contra les discriminacions de raça, sexe i llengua i fomenta els drets humans.

L’educació i la convivència es desenvolupen en un marc de tolerància i respecte a la llibertat individual i de diàleg.

Es promou la cultura de l’esforç per aconseguir millorar els resultats.

Es potencia la iniciativa de l’alumne per tal de resoldre els problemes que se li plantegin. És un centre actiu que treballa per formar i educar els alumnes perquè esdevinguin persones capaces de desenvolupar-se en societat.

És un centre participatiu perquè tota la comunitat educativa participa en la seva gestió i, a més, el centre està obert i participa de les activitats de l’entorn.

Es potencia la relació amb les empreses, entitats i teixit productiu de l’entorn per afavorir la innovació i la transferència del coneixement. El centre considera la Innovació com a fet diferencial, que afavoreix, a més de la innovació educativa, la innovació científica i tecnològica, relacionada amb el currículum i l’empresa.