Una alumna del centre a la final territorial del Certamen de Lectura en Veu Alta

CULTURA

L’alumna de 1r Anna Alfranca va ser la guanyadora de la fase comarcal

Projecte Icària · Girona · 29/04/2022

Aquest divendres 29 d’abril s’ha celebrat al Centre Cívic i Cultural la Sitja de Fornells de la Selva la final territorial del Certamen de Lectura en Veu Alta, que ha acollit els finalistes escollits en les semifinals comarcals, acompanyats de familiars i professors representants de cada centre.

El certamen, coorganitzat per la Fundació Enciclopèdia i el Departament d’Educació, ha arribat aquest curs a la XVIII mantenint l’objectiu amb què va néixer: promoure el gust per la lectura entre l’alumnat de tot Catalunya.

L’evolució de la pandèmia va obligar a mantenir el format telemàtic en les semifinals del mes de març, però sortosament ha estat possible recuperar la presencialitat en la fase final.

Com ja és tradicional, el nostre centre hi ha participat amb representants en les tres categories corresponents a l’alumnat de secundària: Corsaris (alumnat de 1r i 2n d’ESO), Timoners (alumnat d’aula d’acollida) i Tropa de Corsaris (alumnat de 3r i 4t d’ESO). El procés de selecció intern va ser intens. Després d’un càsting on es van presentar els alumnes interessats, es va fer una preselecció i es va convocar els finalistes del centre per enregistrar la seva lectura. El jurat no ho va tenir fàcil per escollir entre tots ells: només hi podia haver un representant per categoria (un equip de tres en el cas de la “Tropa de Corsaris”). La professora Meritxell Sànchez Xargay ha estat la coordinadora de tot el procés al nostre centre.

Entre tots els preseleccionats van passar a la final comarcal l’Anna Alfranca Giménez (de 1r), en Kyrylo Kovalchuck (d’AA) i la tropa formada per Óscar Pérez, Violeta Leal i Yousra Ahrika (de 4t).

El jurat, format per professionals del Servei Educatiu de l’Alt Empordà i un representant de les biblioteques de l’Alt Empordà, va seleccionar l’Anna Alfranca per participar en la final territorial d’aquest divendres.

Sigui quin sigui el resultat final, cal felicitar-los a tots per la seva feina.

L’Anna a la fase comarcal (vídeo enregistrat al centre).

Etiquetes: #canaldereporters, canal de reporters, #lecturaenveualta, #insnarcísmonturiol

Enviat des de INS Narcís Monturiol, Figueres (Alt Empordà)

Edita (simple)

Edita (complet)