Participació de l’INS Narcís Monturiol a la I Jornada de periodisme escolar a la UAB

SOCIETAT

Projecte Icària · Girona · 04/05/2023

La facultat de Comunicació de la UAB acull aquest divendres 5 de maig alumnat de diferents centres educatius d’arreu de Catalunya en la I Jornada de Canal de Reporters.

Un equip format per integrants actuals del projecte Icària i alguns representants de l’equip que el curs passat va participar en el pilotatge del Canal de Reporters assistirem aquest divendres 5 de maig a la primera Jornada de Periodisme Escolar a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

La facultat de Comunicació acollirà una jornada entorn al periodisme i els ODS (objectius de desenvolupament sostenible). L’alumnat de primària participarà en tallers diversos, mentre que els estudiants de secundària, organitzats en diferents equips de treball, serem els encarregats de deixar testimoni (en diferents formats periodístics) de la trobada. L’objectiu de tot plegat és posar en relleu la importància de l’educació mediàtica i el pensament crític entre els joves.

Justament, el curs passat els alumnes d’Icària ja vam fer una feina intensa elaborant materials diversos per fer difusió dels ODS i per ajudar a conscienciar i a crear nous hàbits més sostenibles i respectuosos amb l’entorn. Per tant, aquesta trobada permetrà recuperar dues de les línies de treball que ens vam marcar com a prioritàries al projecte Icària.

Demà, després de mesos de preparació, més de dos-cents estudiants de diferents punts del territori tindrem l’oportunitat de treballar amb mitjans professionals en una trobada que tindrà com a punt culminant un acte a l’auditori central. Aquest acte comptarà amb la presència de diferents personalitats: representants  de la UAB, el Departament d’Educació, el CAC (Consell de l’Audiovisual de Catalunya) i el Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible a Catalunya. També hi haurà la presència de professionals de TV3, Catalunya Ràdio i RAC1.

Segur que ben aviat us podrem explicar més detalls interessants de la nostra experiència a la I Jornada de Canal de Reporters!

#canaldereporters, #premsareporters, #societat

I Jornada Canal de Reporters i els ODS

Etiquetes: #Agenda2030, #icàriamonturiol, #projecteicària, ODS, #premsareporters, #canaldereportersODS, #societat

Enviat des de INS Narcís Monturiol, Figueres (Alt Empordà)