Tot a punt per la 25a Setmana de la Ciència

Els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de Biologia i Geologia  i de l’optativa de Física i Química hem participat a la 25a Setmana de la Ciència.  Aquest any en l’edició La Ciència en primera persona calia resoldre un repte que proposaven diferents cientícs i científiques. Concretament hem resolt el repte de la científica Gemma Marfany del departament de Genètica de la Universitat de Barcelona.

Hem purificat ADN de l’epiteli de la boca tal i com ens va mostrar la Dra Marfany al vídeo del repte.

Els intents amb lleixiu o aigua oxigenada no funcionen, tampoc amb la coca-cola. Fent cerques a la web, hem descobert que el lleixiu és un dels pitjors enemics dels investigadors del CSI. Hem llegit que el lleixiu és corrosiu i destrueix el DNA.

Us deixem el vídeo que hem elaborat com evidència del repte aconseguit.

El proper 18 de novembre al matí, tindrem una connexió en línia amb la científica Gemma Marfany i podrem fer les preguntes relacionades amb la nostra recerca i amb aspectes més personals.

Aquestes són les preguntes que ens agradaria fer a la Dra. Marfany:

1. Per què el gorila Floquet de Neu encara no ha tingut cap descendent blanc?

2. Per què no es pot aconseguir descendència entre espècies diferents?

3. Els Homo habilis tenien 46 cromosomes?

4. Podem heretar el càncer?

5. Les al·lèrgies són malalties genètiques?

6. Podrem curar el càncer amb biotecnologia?

7. Creus que al 2200 podrem tenir clons nostres que ens ajudin amb els deures i els exàmens de biologia? Bé, els nostres besnèts seran així d’afortunats?

Alumnes de 4t Biologia i Geologia