Projecte EDUCLIMAD

Aquest dimarts els alumnes de la matèria optativa de tercer de l’ESO “Educació Ambiental” han fet la primera sessió del projecte EDUCLIMAD. El projecte EDUCLIMAD busca oferir a les comunitats educatives una major implicació i participació activa en la cerca de solucions per a la mitigació i adaptació al canvi climàtic, mitjançant la creació i pilotatge d’assemblees climàtiques escolars a 25 centres educatius de la província de Tarragona.

En concret a la comarca del Baix Penedès participen vuit escoles i instituts. Les assemblees són concebudes com a processos democràtics innovadors per aprendre, deliberar, prendre decisions informades i cercar solucions per a fer front al canvi climàtic i promoure la sostenibilitat local i regional, alhora que es documenta i avalua la seva influència en la sensibilització ambiental i el desenvolupament de competències en sostenibilitat.

Per això que ha vingut una tècnica de la Universitat Rovira i Virgili per introduir quatre temàtiques ambientals (aigua, aire, energia, turisme) on els alumnes les hauran de treballar durant tres sessions. En concret en la primera sessió l’alumnat ha fet un mapa conceptual per cada problemàtica mediambiental i posteriorment ha realitzat un decàleg amb les propostes per millorar l’entorn del municipi. Finalment l’alumnat ha escollit de forma individual les tres propostes que han trobat més interessants.

Amb els resultats del procés s’elaborarà en la següent sessió un pla d’acció i recomanacions polítiques que s’enviarà als representants polítics del territori en la sessió final.

En aquest enllaç podeu veure més imatges de l’activitat.