Olimpíada de Biologia de Catalunya 2021

Aquesta tarda la Rut Tovar, l’Anna Xiu Fontanillas, la Júlia Galimany i l’Íngrid Cores han participat a l’XI Olimpíada de Biologia de Catalunya, una competició adreçada als alumnes de Catalunya que fan el segon curs de Batxillerat.

En aquesta edició,  degut a la pandèmia de la COVID-19, la prova és telemàtica. Tot l’alumnat inscrit la realitza al seu propi centre educatiu i consisteix en un examen tipus test de 50 preguntes d’opció múltiple. El temari de la prova serà tot el temari oficial de la matèria de Biologia de batxillerat

L’objectiu principal d’aquestes proves és incentivar l’interès dels estudiants de Batxillerat en l’estudi de la Biologia i reconèixer públicament el seu esforç.  La idea és reflexionar sobre la importància d’aquesta tasca pel futur de la humanitat, atès que resulta impossible comprendre la vida, analitzar els seus problemes en el nostre planeta i plantejar solucions adequades, sense un coneixement profund de les principals qüestions biològiques. Entre els primers reptes cal citar, per exemple, la contaminació química ambiental, el canvi climàtic, la pèrdua de biodiversitat i el diagnòstic i tractaments de malalties degudes a nous bacteris resistents i nous virus.

Desitgem a les nostres participants que gaudeixin fent aquest examen, que els hi vagi molt bé i enhorabona per haver arribat fins aquí!