La sang és cosa de tots. 1a campanya.

Tot l’alumnat de 3r de l’ESO hem portat a terme un projecte d’Aprenentatge i Servei  que es diu “El banc de sang”.

Primer, vam aprendre que era un servei comunitari i vam veure diferents exemples. Per comprendre-ho encara més a fons vam dissenyar el nostre propi servei comunitari com si realment l’haguéssim de portar a terme. Ens vam adonar que no es feina fàcil dissenyar un servei comunitari.

Després vam mirar el servei comunitari que hauríem de fer i tot el que comportava. Vam veure el que és més que és la donació tant de sang, o sigui dels seus components. També vam veure on es porta la sang; com separen els glòbuls vermells, els plasma i les plaquetes… Llavors vam aprendre les funcions que té la sang en el nostre cos i perquè serveixen cada un dels elements.

Per un altre costat vam poder veure els diferents grups sanguinis, que és el Rh i la compatibilitat sanguínia sistema ABO i Rh. Perquè acabéssim d’entendre-ho bé vam fer jocs i vam fer que cadascú de la classe tenia un cartell amb un grup sanguini i veiem qui podia donar a qui i a la inversa.

Per acabar el projecte estem fent un cartell amb un eslògan dissenyat per nosaltres, aquest article i un vídeo promocionant anar a donar sang.

Gràcies a totes aquestes activitats que hem fet sabem que per donar sang s’ha de demanar cita prèvia, ja que pel tema del covid-19 s’ha de fer. Que donar sang no costa res, 10-15 minuts del teu dia, però pot salvar la vida d’altra gent.

Maura Santó 3r C

Us animen a visitar l’àlbum de fotografies i a llegir els articles de l’alumnat.

No us oblideu de venir a donar sang!

Ah! Si no podeu donar sang podeu col·laborar amb la campanya compartint a les xarxes els materials audiovisuals.