Expedició a l’Antàrtida. Un món per descobrir

Durant aquests darrers tres mesos, els alumnes de segon d’ESO han estat treballant en un projecte que tracta sobre l’Antàrtida, un continent que molts països volen posseir. En aquest projecte, els alumnes han après a situar un punt en un mapa de coordenades, com ajudar aquest continent, quins animals hi viuen, com afecta el turisme a la biodiversitat del continent i als científics que hi investiguen. També han après sobre les bases científiques que hi ha allà, sobre les primeres expedicions que es van fer a l’Antàrtida i, fins i tot, han elaborat el seu propi diari d’expedició al lloc que ells han volgut. També van poder realitzar una videoconferència amb la base Gabriel de Castilla, que està situada a una illa volcànica del continent blanc, durant la qual van poder parlar amb dos científics que hi treballen. Aquest projecte té com a objectiu fer un simposi entre tota la classe i aprendre tots de tots. Han après a treballar en equip, s’han conscienciat amb la natura i han reflexionat de com poden ajudar a cuidar a l’Antàrtida.

Aquí us deixem les fotografies del simposi.

Judit Navarro, Núria Rodríguez i Maria Peña (2n ESO)