UNESCO

Les Escoles Associades a la UNESCO van néixer el 1953, amb l’objectiu de fomentar la cooperació i la pau internacionals a través de l’educació escolar.
Les escoles associades inclouen en el seu projecte educatiu els temes següents:
•  Els problemes mundials i el paper de les organitzacions del sistema de les Nacions Unides en la seva resolució.
•  La difusió i el respecte dels drets humans.
•  El coneixement dels altres països i les altres cultures, a partir del coneixement i de la valoració de la cultura pròpia.
•  L’anàlisi dels problemes mediambientals.

L’Institut Antoni de Martí i Franquès està duent a terme un projecte per poder entrar a formar part de la xarxa d’escoles UNESCO (redPEA).L’esperit dels diferents projectes que es duen a terme a l’institut encaixen perfectament en els valors i ideals de la UNESCO que promouen l’enfortiment de les dimensions humanista, ètica, cultural i internacional de l’educació. La voluntat de desenvolupar nous mètodes i enfocaments d’aprenentatge i la d’interactuar i col.laborar amb altres membres de la redPEA, així com la de ser agents de millora de la nostra comunitat, ens porten a identificar-nos amb la línia de treball promoguda per aquesta institució.

D’acord al Projecte de Direcció de l’institut creem projectes pedagògics interdepartamentals aprofitant els dies internacionals o setmanes per esdevenir ESCOLA UNESCO i afavorir un ambient de treball cooperatiu vinculat a projectes.

1r trimestre

•  16 d’octubre: Dia mundial de l’Alimentació

• del 14 al 29 de novembre: Setmana de la Ciència

• 25 de novembre: Dia internacional contra la violència de gènere

2n trimestre

• Desembre: Setmana del recapte d’aliments

•  27 de gener: Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.

•  30 de gener : Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP).

•  11 de febrer: Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència.

•  21 de febrer: Dia Internacional de la Llengua Materna. Setmana del PLurilingüisme.

•  8 de març: Dia Internacional de les Dones 2021

3r trimestre

•  14 de març: Dia Internacional de les matemàtiques

•  21 de març: Dia Internacional de la Poesia i Dia Internacional de l’Eliminació de la Discriminació Racial.

•  durant una setmana de març: Projecte Fem Memòria (vinculat a la Guerra Civil Espanyola)

•  7 d’abril: Dia Mundial de la Salut.

•  23 d’abril: Diada de Sant Jordi. Dia Mundial del Llibre.

•  3 de maig: Dia Mundial de la Llibertat de Premsa

•  5 de juny: Dia Mundial del Medi Ambient. Setmana de l’energia sostenible.