Biblioteca i creativitat

El projecte Biblioteca i creativitat és un treball interdepartamental que ha començat a treballar al setembre del 2019 i en el qual cada membre aporta el seu granet de sorra per tal de dinamitzar la Biblioteca escolar de l’Institut Antoni de Martí i Franquès. Hi ha professors d’àrees tan diverses com educació visual i plàstica, castellà, català, música i alemany.

La primera tasca que s’ha dut a terme ha estat l’adequació dels espais de la Biblioteca i s’han creat nous punts de lectura al vestíbul, davant de Consergeria.

A més, a l’entrada de la Biblioteca s’han posat uns vinils que ha dissenyat una alumna de 2n de batxillerat amb l’objectiu de modernitzar tots els espais relacionats amb la lectura.

A finals del curs passat el Departament de Llengua i Literatura catalana va proposar posar el nom de Montserrat Abelló a la Biblioteca escolar de l’institut. La comissió de creativitat ha donat suport a aquesta iniciativa tant en el disseny dels plafons d’entrada a la Biblioteca, la gestió del préstec de llibres sobre Montserrat Abello de la Biblioteca Pública de Tarragona i sobretot en la gestió de l’acte poeticomusical que va tenir lloc el passat 4 de desembre del 2019.

També s’ha gestionat la subvenció del Pacto de Estado contra la violencia de género per comprar llibres sobre coeducació en català, castellà i anglès.

La comissió Biblioteca i creativitat vetllarà per tal de fer real el lema de la Biblioteca escolar de l’Institut Antoni de Martí i Franquès: El paradís perfecte és una biblioteca.