Regulació de mòbils

Ús de dispositius mòbils que serveixin per enregistrar imatges o veu dins de l’institut. El Departament d’Educació prescriu l’ús adequat dels dispositius mòbils al centre però deixa oberta la concreció de la seva regulació. Per evitar un ús indiscriminat dels aparells que afecti el bon funcionament del centre i els drets individuals s’imposa una acció educativa i una regulació del seu ús per al curs vigent.

1a RESTRICCIÓ

4.1 A l’ESO

Els mòbils han de ser a la motxilla i no visibles de les 8:00 a les 14:25 per a tota l’etapa. Això inclou les sortides i mobilitats diverses, biblioteca, l’hora del pati, canvi de classe, lavabos, etc.

ALERTA: A 1r i 2n d’ESO no es preveu cap activitat educativa amb mòbil ni tampoc que hi hagi un grup de Whatsapp de classe (tot via Moodle; agenda en paper i avisos).

De 3r a 4t d’ESO, els docents que vulguin fer un ús didàctic del mòbil ho hauran de comunicar a la direcció a través d’un formulari (fent constar la SdA o tipus d’activitat on es prescriu l’ús) i caldrà una autorització per a cada SdA que se’n vulgui fer ús.

 4.2 Al Batxillerat

Es manté la normativa de regulació actual. Es descriu a la 2a restricció.

 4.3 Professorat

Els professors no en poden fer ús (excepte passar llista a l’aula, als departaments i sales de professors, sí)

 

2a RESTRICCIÓ: SUPÒSITS D’ÚS DELS DISPOSITIUS MÒBILS EN FUNCIÓ DEL LLOC ON ES TROBA L’ALUMNE DE BATXILLERAT

 1) Aules, laboratoris, tallers  i biblioteca

Només es pot utilitzar el mòbil amb l’autorització del professorat i sempre per a usos acadèmics.

2) Pati, entrades i sortides de l’institut

Es pot utilitzar per connectar-se a internet i enviar missatges. Es podrà escoltar música sempre i quan es faci de manera respectuosa i amb cascs dins de l’edifici. Cap d’aquests casos poden suposar que l’alumnat arribi tard a l’aula o que el professorat l’hagi d’avisar per entrar.

3) Exàmens

Durant un examen l’alumnat no podrà tenir cap aparell d’aquest tipus i el dipositarà a la taula del professorat o en el lloc on aquest indiqui. Si s’incompleix la norma durant una prova,  l’examen serà lliurat automàticament, l’alumne/a haurà de marxar de l’aula  i la qualificació serà zero.

4) Sortides acadèmiques

En les sortides es podrà utilitzar el mòbil per mirar internet, enviar missatges i altres usos que determini el professorat, sempre que no interfereixin amb les activitats lectives.

En tot cas, el centre no pot requisar una propietat privada.

 

3a RESTRICCIÓ:

  1. ÚS RESPONSABLE DELS DISPOSITIUS MÒBILS AL CENTRE

 Els dispositius mòbils al centre s’usaran aplicant tres principis:

– La responsabilitat: un ús adequat s’ha de fonamentar en l’ús responsable perquè realment tingui un valor pedagògic i no merament impositiu. Després de respectar les restriccions a dalt indicades, l’alumne/a és, en últim terme, qui decideix com i quan utilitza el mòbil i quines conseqüències té aquesta elecció.

– El respecte per l’entorn i els altres: cal que es faci un ús respectuós pel que fa a l’ambient de treball i vetllar per no vulnerar el dret a la intimitat de les persones.

– L’adequació (discriminació, reflexió, bon ús): l’alumnat ha d’aprendre a utilitzar de manera adequada aquests dispositius en les diferents situacions a dalt descrites.

 

  1. NORMES A SEGUIR A BATXILLERAT

 – El mòbil sempre ha d’estar en silenci.

– Al centre el telèfon mòbil s’ha de dur guardat durant les classes i activitats acadèmiques (menys quan s’hagi de fer servir).

– L’alumne ha de vetllar per la integritat del seu telèfon mòbil. El centre no es fa responsable de les avaries, trencament, pèrdues, furts o robatoris dels telèfons mòbils dels alumnes.

– Els alumnes no poden realitzar trucades. Excepcionalment, per causa molt justificada, el professor en podrà autoritzar l’ús.

– Només es pot escoltar música amb el mòbil o qualsevol altre dispositiu de reproducció de música a les estones de pati o per indicació d’alguna activitat acadèmica.

–  En cas d’incompliment de la normativa s’establirà l’amonestació corresponent. A la segona vegada es considerarà una falta greu de disciplina.

– En cap cas es poden fer fotografies, vídeos o enregistraments de so dels companys, personal d’administració o del professorat, sense un consentiment previ o per indicació d’alguna activitat acadèmica. Aquesta norma passa per damunt de qualsevol codi, ja que vulnera el dret a la intimitat de les persones. L’incompliment d’aquesta norma suposarà una falta greu de disciplina. Tant si l’alumne en fa o no difusió es procedirà a l’obertura d’un expedient disciplinari i, si procedeix, es farà la denúncia corresponent.

 

  1. POTENCIACIÓ DE l’ÚS DE LES NOVES TECNOLOGIES

 A través de les diverses matèries s’afavorirà un bon ús pedagògic del mòbil i del coneixement de les aplicacions que prescriu el departament per assignatures concretes i les que els departaments didàctics considerin complementàries a la formació que apareix en les programacions. L’ús del mòbil no podrà ser l’única forma de realitzar l’activitat acadèmica. En el cas que els pares manifestin la voluntat de no usar els mòbils amb aquesta finalitat s’explicitarà la forma alternativa.

 

  1. PEDAGOGIA VERS UN ÚS ADEQUAT DELS APARELLS

 El centre promourà xerrades i formació diversa per tal de prevenir les addiccions que aquests aparells poden causar així com el foment de la bona relació entre alumnes fomentant les relacions interpersonals presencials.

L’ús del mòbil està subjecte a les condicions detallades. En cas de pèrdua o robatori al centre o en alguna activitat educativa fora del recinte- l’institut no se’n fa responsable.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[1] Document 1/2015 del Consell Escolar de Catalunya http://xtec.gencat.cat/ca/recursos/tecinformacio/usdispositiusmobils/

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut