La Marató de TV3: Ensabona’t per la salut mental

El programa solidari de TV3 i Catalunya Ràdio es farà el diumenge 19 de desembre i estarà dedicat a un grup de problemes de salut molt comuns que afecten una de cada quatre persones en algun moment de la vida, amb un elevat impacte social, sanitari i de la qualitat de vida de les persones afectades i del seu entorn.

La mobilització de la societat catalana entorn de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio és un dels trets que converteix aquest programa en un esdeveniment únic, en una festa col·lectiva que transcendeix el plató televisiu. Per a cada nova edició de La Marató, la ciutadania pren la iniciativa en l’organització d’actes festius que tenen com a objectiu incrementar el marcador del programa. Són moltes les fórmules que les entitats ideen per recaptar diners en un ambient participatiu i solidari.

En el nostre cas, l’alumnat del PFI hi participa amb l’activitat “Ensabona’t per la salut mental”. Aquest curs l’alumnat ha tornat a elaborar sabons per fer una parada al centre de Malgrat i recollir els donatius. La recaptació anirà íntegra a La Marató. Us animem a comprar-ne un i, així, col·laborar en aquesta campanya solidària.

 

Share

Activitats extraescolars organitzades per l’AMPA

Aquest mes de novembre s’han posat en marxa algunes de les activitats extraescolars oferides per l’Associació de Pares i Mares d’Alumnes (AMPA) del centre, en concret les de teatre, bàsquet, llengua anglesa i defensa personal. Possiblement, l’activitat de robòtica s’iniciarà en tornar de vacances de Nadal.

Ens felicitem per la posada en marxa d’aquestes activitats, després de no poder-les programar el curs anterior com a conseqüència de la pandèmia i donem les gràcies als components de l’AMPA del centre per haver-les organitzat. Esperem que tot funcioni correctament, que els participants s’ho pasin bé i aprenguin molt i que, amb tel emps, hi hagi cada vegada més alumnes participants.

Us oferim unes fotografies de les activitats d’aquests darrers dies (la veritat és que la metereologia no ha ajudat gaire en el tema del bàsquet, però han pogut començar).

Share

Comencen les activitats de la Setmana de la Ciència: els sòlids platònics i les cúpules de Leonardo

26 anys disseminant la ciència!

Del 12 al 21 de novembre se celebrarà a Catalunya la 26a edició de la Setmana de la Ciència

Avui s’ha celebrat la primera activitat que hem previst amb motiu de la Setmana de la Ciència. El Departament de Matemàtiques ha organitzat un taller sobre sòlids platònics i les cúpules de Leonardo en el que han participat els alumnes de 2 ESO A. En dies posteriors el faran els seus companys d’altres grups de segon d’ESO.

Demà dimecres, de 12:30 a 14:30 els Departament de Ciències, Matemàtiques i Tecnologia han organitzat una gimcana pels alumnes de 3r d´ESO amb proves que treballen diversos conceptes relacionats amb la ciència, les matemàtiques i la tecnologia. La gimcana es fa al Parc Francesc Macià. En els propers dies es programaran altres activitats per a la resta de les etapes educatives de l’alumnat del centre

Aquí teniu unes fotografies de l’activitat d’avui

 

Share

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR. RELACIÓ DE CANDIDATURES EN ELS DIVERSOS SECTORS

Un cop finalitzat el període de presentació de candidatures al Consell Escolar del centre, i després d’estudiar la seva validesa, us informem els noms dels candidats que s’han presentat en els diversos sectors a revovar.

Els agraïm la seva participació i la seva implicació en la bona marxa del centre

SECTOR DE PROFESSORAT (Votacions, 24 de novembre de 2021. Dos components a renovar)

  • Josep Maria Sardà Caimel
  • Anna Lloveras Verdaguer

SECTOR DE PARES I MARES D’ALUMNES (Votacions, 22 de novembre de 2021, de 15:30 a 18:30. Dos components a renovar)

  • Guadalupe Seco Lanzas
  • Josefa Bernal Paradeda

SECTOR D’ALUMNES (Votacions, 24 de novembre de 2021, de 09:00 a 13:00 hores. Quatre components a renovar)

  • Samuel Alexander Cuevas Rivas (4 ESO B)
  • Lucía Damasco Cernada (3 ESO C)
  • Irai Serrano del Rio (3 ESO C)
  • Alex Vicent Vaz (4 ESO C)
  • Sara Sorroche Florido (2 ESO A)
  • Martí Pons Blanco (1 ESO B)

SECTOR DEL PERSONAL D’ADMINISTRACIÓ I SERVEIS (PAS) (Votacions, 24 de novembre de 2021. Un component a renovar)

  • No hi ha candidatures

Share

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR DEL CENTRE

El proper dimarts, 2 de novembre de 2021, s’inicia el procés de renovació dels components del Consell escolar del centre. El nombre de representants de cada sector a renovar és se següent:

  • Professorat: 2 components
  • Pares i mares d’alumnes: 2 representants
  • Alumnat: 4 representants
  • Personal d’administració i serveis (1 representant)

D’altra banda, l’Ajuntament de Malgrat de Mar i l’AMPA hauran de comunicar els seus representants abans de la constitució del Consell Escolar.

Algunes dates clau del procés són les següents:

  • Publicació dels censos electorals: 4 de novembre de 2021.
  • Sorteig dels components de les meses electorals d’alumnes i de pares i mares d’alumnes: 8 de novembre de 2021.
  • Constitució de les meses electorals: 12 de novembre de 2021.
  • Presentació de candidatures als diversos sectors: Fins el 15 de novembre de 2021, inclòs (Descarregueu Imprès de presentació de candidatures eleccions al Consell Escolar per presentar la candidatura o demaneu-lo a la Secretaria del centre)
  • Votacions dels diversos sectors
    • Sector de pares i mares d’alumnes: 22 de novembre de 2021
    • Sector de professorat: 24 de novembre de 2021
    • Sector del PAS i sector d’alumnes: 24 de novembre de 2021
  • Constitució del nou Consell Escolar: 29 de novembre de 2021

La normativa d’aplicació al procediment és la  Resolució EDU/3043/2021, de 6 d’octubre, per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics.​

Les funcions del Consell Escolar són les següents:

  • Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.
Share

REUNIONS GENERALS D’INICI DE CURS (Modalitat telemàtica): EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

El dilluns, 20 de setembre de 2021, a partir de ls 19:00 hores, està previst realitzar la reunió general de presentació del curs a les famílies de l’alumnat que cursa estudis d’Educació Secundària Obligatòria.

Com a conseqüència de la pandèmia per COVID19, la reunió es realitzarà en format telemàtic. Els tutors dels diversos cursos han enviat els enllaços de videoconferència per MEET de Google als correus electrònics de les famílies per tal que s’hi puguin connectar. En aquesta reunió telemàtica, els tutors informaran sobre diverses qüestions generals d’organització del centre, calendari escolar, eines de comunicació entre el centre i les famílies (i-duca i EdVoice)…

En el cas dels estudis de Batxillerat, Cicles Formatius de Grau Mitjà i Programes de Formació i Inserció (PFI) les reunions estan previstes per al dilluns, 27 de setembre de 2021, amb el mateix format.

Acompanyem aquest comunicat amb dos vídeos explicatius sobre el funcionament de Tok App (app de mòbil relacionada amb i-Educa)  i EdVoice.

Us animen a participar!!!

Share

Pla d’actuació, escenari COVID19, per al curs 2021-2022

El dilluns, 13 de setembre de 2021, el Consell escolar del centre va aprovar el Pla d’actuació, escenari COVID 19, previst per al curs 2021-2022.

Obligatorietat de l’ús de la mascareta en els centres educatius

  • Tots els alumnes majors de 6 anys escolaritzats en centres educatius de Catalunya, per accedir i romandre en aquests centres, tenen l’obligació de portar mascareta i de complir amb la resta de mesures de seguretat que han previst el Departament de Salut i el Departament d’Educació, d’acord amb la normativa aplicable i les instruccions del Departament de Salut. L’obligació continguda en el paràgraf anterior no s’exigeix a les persones que presentin algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que es pugui agreujar per l’ús de la mascareta o que, per la seva situació de discapacitat o dependència, no disposin d’autonomia per treure’s la mascareta, o presentin alteracions de conducta que facin inviable el seu ús.
  • Com s’ha exposat, l’ús de la mascareta és obligatori per als alumnes de 6 anys en endavant, tret que concorri alguna de les excepcions esmentades, cas en què caldrà acreditar l’excepció de què es tracti. Ara bé, si els alumnes estan obligats a portar mascareta, tant si es tracta d’alumnes d’ensenyaments obligatoris com d’alumnes d’ensenyaments no obligatoris, les direccions dels centres educatius han d’adoptar les mesures que considerin necessàries per tal de preservar tant el dret a l’educació de l’alumnat (article 27 de la Constitució) com el dret a la salut de la resta de la comunitat escolar.
    En tot cas, les direccions dels centres educatius han d’informar la direcció dels serveis territorials dels incompliments relatius a l’obligació de portar mascareta, per tal que pugui sol·licitar l’elaboració d’un informe a la Inspecció educativa, i es comuniqui a les autoritats sanitàries, concretament a la persona titular de la Subdirecció Regional de la Secretaria de Salut Pública, en l’àmbit territorial respectiu. Tot això tenint en consideració que correspon a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, en l’àmbit de les seves competències, les funcions de vigilància, inspecció i control de les mesures establertes sobre l’ús de la mascaretai que aquest incompliment pot ser objecte de règim sancionador, d’acord amb la legislació sectorial aplicable, el qual s’ha establert al Decret llei 30/2020, de 4 d’agost, pel qual s’estableix el règim sancionador específic per l’incompliment de les mesures de prevenció i contenció sanitàries per fer front a la crisi sanitària provocada per la covid-19, en concret, a l’article 5.1.a, que qualifica aquest incompliment com a infracció lleu.
Share

ENTREVISTES D’INICI DE CURS (dies i horaris: alumnat de 1r d’ESO, 1r de Batxillerat i 1r CFGM)

Les famílies dels alumnes que inicien una nova etapa (1r d’ESO, 1r BTX o 1r CFGM) han estat convocades, per correu postal, a una reunió d’inici de curs, a celebrar el dia 2 o 3 de setembre, segons els horaris que es poden consultar en els fitxers adjunts (per raons de confidencialitat de les dades, només apareixen les inicials dels cognoms i nom). L’entrevista serà a càrrerc el tutor o tutora del grup assignat a l’alumne/a. Es convenient que a l’entrevista també hi participi l’alumne/a.

1r CFGM (tots els cicles formatius)

Entrevistes 1r d’ESO

Entrevistes 1r BTX

 

Share

Comunicació de vacants dels Cicles Formatius que imparteix el centre

Us informem que el centre té en oferta vacants als Cicles Formatius que s’indiquen a continuació, les quals es poden sol·licitar en el procés extraordinari de preinscripció en aquesta etapa educativ el proper mes de setembre.

  • CFGM Perruqueria i Cosmètica Capil·lar: 3 vacants
  • CFGM Producció Agroecològica: 23 vacants

No hi ha vacants disponibles en el CFGM d’Estètica i Bellesa.

L’Equip Directiu

 

Share

Derek González i Meritxell Martínez, finalistes a la desena edició del concurs escolar de còmic Barcelona

En el marc de la 39a edició de Còmic Barcelona, FICOMIC, amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, es celebra el X Concurs Escolar Còmic Barcelona. Dos dels nostres alumnes, ambdós del grup 3 ESO A,  han estat escollits entre els tres finalistes de la categoria D, corresponent al 3r i 4t d’Educació Secundària Obligatòria. Són Dérek González Giménez, pel treball “Les teves ales” i Meritxell Martínez Nogué, pel treball “Una veu dins meu“., dels quals en podeu veure una mostra en les imatges adjuntes.

Això vol dir que aquest alumnat pot ser 1r, 2n o 3r premi. La comunicació del veredicte i l’entrega de premis es farà el divendres 10 de setembre a les 17.00h, en el marc de la Setmana del Llibre de Català. Els premis que poden obtenir són els següents: 

  • 1r premi: Un curs d’estiu a l’Escola Joso
  • 2n premi: Un lot de productes de dibuix Sakura
  • 3r premi: Un lot de còmics de les editorials col·laboradores

Amb les obres finalistes es realitzarà una exposició virtual a la pàgina www.comic-barcelona.com.

Share

Carles Azcón, professor del centre, finalitza el mural sobre literatura al mur exterior del centre

Carles Azcón, professor de la matèria d’Educació Visual i Plàstica del nostre centre aquest curs 2020-2021, ha finalitzar fa pocs dies un mural al mur exterior del centre. El mural ens presenta un llibre i una rosa, així com les imatges de Don Quixote i Sancho Panza, en un paisatge arbrat on les fulles són lletres i els arbres llàpissos per escriure.

En Carles no estarà amb nosaltres el proper curs, però ens deixa aquest record per sempre, motiu pel qual li expressem el nostre agraiment, amb el desig que tingui molts èxits professionals en el futur, ja sigui en la seva tasca com a docent com en la seva vessant d’artista.

Donem les gràfies a D.R., alumna de 2n d’ESO que aquests dies ha ajudat als Carles i a tot l’alumnat que ha participat en l’elaboració dels murals interiors del centre en el marc del programa POEFA de la Unió Europea.

Share

Beques de llibres de l’Ajuntament de Malgrat de Mar

La Regidoria d’Acció Social informa que a partir del pròxim dilluns 12 de juliol es poden sol·licitar les beques de llibres escolars en paper i en format digital del segon cicle d’Educació Infantil, Primària i Secundària Obligatòria per al curs 2021-2022. El termini s’allargarà fins al 30 de juliol. La sol·licitud s’ha de fer a través de la web municipal. En cas de no disposar de recursos per fer-ho telemàticament, es podrà fer presencialment a l’Àrea de Serveis Personals a Can Feliciano amb cita prèvia. 

Les beques per a l’adquisició dels llibres escolars estan adreçades a famílies que pateixen una situació econòmica precària amb l’objectiu de garantir la igualtat d’oportunitats, la inclusió educativa, la no discriminació i actuar com a element compensador de les desigualtats personals, socials i econòmiques de les famílies.

Podeu consultar tota la informació sobre aquestes beques i per fer el tràmit aquí.

Els requisits per poder sol·licitar-les són els següents:

  1. Estar empadronades al municipi de Malgrat de Mar.
  2. Els menors d’aquestes famílies, que cursin estudis d’ensenyaments obligatoris.
  3. Estar matriculat a una escola de Malgrat de Mar pel curs 2021-2022. Excepte aquells en que la plaça sigui atorgada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat, per Necessitats Educatives Especials.
  4. El saldo bancari de la unitat familiar a dia 24 de cada mes de l’any de la convocatòria,  ha de ser inferior a :

-Família amb un infant:   1.000,00€            -Família amb 2 infants:   1.500,00€            -Família amb 3 infants:   2.000,00€            -Família amb 4 infants:   2.500,00€

Si el superen l’import indicat, no es valorarà la documentació  i es denegarà l’ajut.

  1. Presentar la sol·licitud en el termini i  forma establert en la convocatòria  anual, mitjançant el formulari disponible a la web de l’Ajuntament de Malgrat  de Mar (www.ajmalgrat.cat).
  2. Poden optar a aquests ajuts les famílies amb ingressos insuficients ja sigui perquè han perdut la feina, que tenen dificultat per accedir oferta laboral,  o han vist reduïdes les seves possibilitats d’aconseguir un lloc de treball donada la situació de paràlisi econòmica en general. Poden optar les famílies que no superin uns ingressos mensuals màxims de:

Componets de la unitat familiar (ingressos mensuals): Un adult i un infant menor de 16 anys (1.070,59 €); Un adult i dos infants (1.317,65 €); Un adult i tres infants (1.564,69 €); Dos adults i un infant (1.482,35 €); Dos adults i dos infants (1.729,41 €; Dos adults i tres infants (1.976,45 €); Tres adults i un infant (1.894,11 €); Tres adults i dos infants (2.141,17 €); Tres adults i tres infants (2.388,21 €)

Share

Llistat d’alumnes admesos (Batxillerat, Cicles Formatius i PFI) i llistes d’espera (Cicles Formatius)

Estan disponibles els llistats d’alumnes admesos als diversos estudis postobligatoris que s’impartiran al centre el proper curs 2021-2022. Els podeu consultar en els següents enllaços:

La matrícula s’efectuarà, amb cita prèvia que es comunicarà als interessats per correu electrònic avui mateix, entre el el 12 i el 16 de juliol de 2021. En el correu s’especificarà la documentació necessària per formalitzar la matrícula. En cas de no rebre el correu electrònic, es pot trucar al centre, entre les 09:00 i les 13:00 hores.

Els alumnes en llista d’espera rebran, també, un correu electrònic explicatiu.

Share

Resultats de les PAAU: 100% d’aprovats

RESULTATS DE LES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT

Estem d’enhorabona: tot l’alumnat que s’ha presentat ha superat amb èxit les proves d’accés a la Universitat. Els felicitem a tots ells i, en particular, als tres alumnes (Cristian Diaconu, Àlia Durbau i Pau León) que rebran el reconeixement de les PAU en assolir una nota de 9 o més a la fase general de la Selectivitat.

La mitjana de qualificacions a la fase general de les PAAU dels alumnes del nostre centre ha estat 7,32, millorant la mitjana de Catalunya (6,86).

Moltes gràcies per representar-nos així de bé!!!

 

Share

REVISTA GALIMATIES: EDICIÓ 2020-2021

 

Ja està disponible la revista GalimatIES del curs 2021-2022. Dirigits per la Rosa Díez, l’equip de redacció ha estat format pels alumnes de 4ESOD. Els felicitem i donem les gràcies a tots ells per la bona tasca realitzada, sempre amb l’ànim de fer possible un record del que, a grans trets, ha estat el curs 2020-2021.

L’edició en paper s’està repartint aquests dies entre l’alumnat. Si algú no la té, podeu passar-la a recollir per la Consergeria del centre.

Si voleu veure la revista en aquesta mateixa WEB, cliqueu AQUÍ

Share