Xerrada sobre muralisme de l’artista Cinta Vidal

Cinta Vidal Agulló (Barcelona, 1982) és una pintora i muralista catalana. El seu interès pel món de l’art li ve des de petita i amb 16 anys va entrar a treballar al Taller d’Escenografia Castells i Planas, on va aprendre les tècniques en pintura i murals a gran escala, treballant per encàrrecs d’òperes i teatres d’arreu del món. Va estudiar il·lustració a l’Escola Massana de Barcelona.

En el marc del programa POEFA, i dins de la programació del taller de murals, la Cinta va fer una conferència sobre la tècnica dels murals i les seves experiències a l’alumnat de 4t d’ESO participant i TeleTurró va fer el reportatge adjunt per tal que en el pugueu gaudir.

 

 

Share

Taller de percussió

L’alumnat que cursa l’optativa de música de 4t  d’ESO ha participat en un taller de percussió (batucada), que forma part del conjunt d’activitats del programa POEFA.  El taller de percussió es una proposta didàctica i lúdica, per apropar els nois i noies al món de la música, veient i tocant instruments brasilers. Els alumnes coneixen tots els instruments relacionats amb els grups de batucades brasileres: zurdos, agogo, timbes, caixes, tamborins, ganzes, repic, xiulets. Els alumnes també aprenen la història dels instruments que els presenten per tal que entenguin la cultura de la música popular que és fa al carrer. El taller s’estructura en 3 parts:

  • 1ª “Tast d’instruments interactiu”: Els professors ensenyen tots els instruments que desprès els alumnes toquen i ensenyen la tècnica de cada un. Fan una petita demostració de com és fa la Batukada.
  • 2ª “Agafem el ritme”: Aprenen exercisis de calentament i ritme abans de tocar els instruments per prevenir possibles lesions. Aprenen a portar un ritme tant individual com en grup, i a distribuir les notes musicals dins la pulsació.
  • 3ª “Anem a tocar”: Apliquen els coneixements rítmics adquirits organitzant una batucada conjunta de tos els participants.

El professor extern que imparteix el taller és Jordi Planet Rovira, el qual treballa des de fa trenta anys com professor de música i promotor musical de grups com la Orquestra La Litoral, Perkutes de Canet, Batuaixa Maresme, Jazz Gats i New Age Quartet. Ha estat professor de música en escoles d’Arenys de Mar i Arenys de Munt.

 

Share

DOSSIERS DE RECUPERACIÓ. EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA. SEGON TRIMESTRE. CURS 2020-2021

Benvolguts alumnes,

Podeu accedir als dossiers de recuperació del 2n trimestre clicant el següent enllaç:

Dossiers de recuperació del 2n trimestre (ESO)ALUMNO.jpeg

Recordeu que aquests dossiers s’hauran de lliurar al professor corresponent entre el 12 al 16 d’abril de 2021, el dia en què aquest programi l’examen de recuperació.

Bona feina i bones vacances de Setmana Santa

L’Equip Directiu

Share

Informació de la preinscripció del curs 2021-2022: EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

  • Període de preinscripció: Del 17 al 24 de març de 2021

 

 

Share

Xerrades informatives CFGM – PFI de l’Ajuntament de Palafolls

Informem als possibles interessats que l’Ajuntament de Palafolls ha organitzat unes xerrades sobre l’oferta de Cicles Formatius de grau Mitjà i Superior i l’oferta de Programes de Formació i Inserció disponibles en municipis de la seva àrea d’influència.

Per accedir a les diverses presentacions que es faran online, us podeu connectar mitjançant el canal de Youtube de l’Ajuntament de Palafolls: https://www.youtube.com/channel/UCg9wrktG-wwAUTtmnFfyqMg

23 de març
Cicles Formatius de Grau Mitjà: quins puc fer?
Presentació dels cicles de Grau Mitjà dels àmbits de la informàtica i l’administració, la bellesa, la pagesia, l’electricitat i la sanitat.
17:00h – Streaming Canals Ajuntament i al Teatre amb aforament limitat

PFI (Programes de Formació i Inserció): quins puc fer?
Presentació de programes com els d’auxiliar de muntatges i instal·lacions elèctriques, aigua i cas, de pintura, imatge personal, pagesia
19:00h – Streaming Canals Ajuntament
i al Teatre amb aforament limitat

Share

El CFGM de Producció Agroecològica col·labora amb el Banc d’aliments de Malgrat de Mar

Els alumnes i professors del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Producció Agroecològica han decidit fer donació d’una part de la producció dels productes que actualment estan en fase de recol·lecció a l’espai agrari del centre (enciams, col·liflors, cebes tendres, bledes, espinacs, carabasses…) al Banc d’aliments de Malgrat de Mar, per tal de col·laborar amb aquesta entitat i ajudar amb producte vegetal fresc i ecològic a aquelles persones que ho puguin necessitar, més en aquests temps que estem vivint com a conseqüència de la pandèmia.

Una bona iniciativa. Felicitats!!!

I ben aviat els hi podrem oferir una part de la producció dels arbres fruiters que fa pocs dies es van plantar.

Share

Laia Juvé, finalista dels premis Cracs de la Universitat de Girona pel seu treball de recerca ” Qualitat de les aigües de bany de les platges de Malgrat de Mar”.

L’alumna del nostre centre, Laia Juvè, de 2n de Batxillerat, és finalista dels premis CRACS (Congrès de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària) de la Universitat de Girona pel seu treball de recerca sobre la “Qualitat de les aigües de bany de les platges de Malgrat de Mar”.

Com informa el Diari de Girona, “El CRACS simula un congrés de recerca a petita escala adreçat als joves preuniversitaris, amb l’objectiu de valorar l’esforç que fan amb el treball de recerca de batxillerat i donar-los l’oportunitat de divulgar-ne els resultats. Els estudiants que hi vulguin participar han d’enviar un vídeo de dos minuts explicant el seu projecte i, de totes les candidatures que es presentin, se’n seleccionen vint-i-cinc. Els finalistes defensaran el seu treball de recerca i respondran les preguntes d’un tribunal, format per investigadors dels diferents àmbits de recerca de la UdG i representants del seu Consell d’Estudiants i del Departament d’Educació de la Generalitat”.

Feliciteu a la Laia i ajudeu-la a guanyar el premi del públic fent un “m’agrada” en el vídeo on ella mateixa ens explica el seu TdR (per fer-ho obriu el vídeo AQUÍ).

Share

Projectes amb oportunitats a favor de l’èxit educatiu (POEFA)

r

 

El nostre centre va ser seleccionat en la darrera convocatòria del programa POEFA (Projectes amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat), on centres de titularitat pública dependents del Departament d’Educació podien presentar un projecte escolar amb accions innovadores de suport i reforç per a la reducció i la prevenció de l’abandonament escolar prematur i el foment de la igualtat d’accés a una educació de bona qualitat en les etapes de primària i secundària obligatòria, establint 5 modalitats diferents d’acció de suport. La dotació econòmica concedida per al desenvolupament dels diversos projectes és 12600 euros.

El projecte presentat pel nostre Institut s’articula en tres modalitats del programa POEFA, en concret un taller d’expressió (teatre) en horari lectiu (modalitat B, despesa prevista 1600 euros) que té per objectiu finalista una representació teatral oberta al públic, un programa preventiu i d’orientació a l’alumnat que presenta problemes d’absentisme i/o convivència (modalitat C, despesa prevista 5000 euros) i un programa d’accions de reforç educatiu consistent en sessions i tallers en horari lectiu destinats a fomentar l’àmbit artístic, la robòtica, i la programació (modalitat A, despesa prevista 6000 euros).

La programació relativa a les modalitats B i C està actualment en fase d’execució, mentre que les corresponents a la modalitat A s’aniran desenvolupant al llarg del curs.

 

 

Share

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I LA NENA A LA CIÈNCIA

El Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència va ser decidit l’any 2015 per l’Assemblea General de les Nacions Unides que en la Resolució 70/474/Add.2 va proclamar l’11 de febrer de cada any com al Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència per tal de promoure la participació plena i en condicions d’igualtat de les dones i les nenes en l’educació, la capacitació, l’ocupació i els processos d’adopció de decisions en la ciència, i eliminar tota mena de discriminació contra les dones en les esferes de l’educació i l’ocupació, tot trencant les barreres jurídiques, econòmiques, socials i culturals mitjançant polítiques i plans d’estudi en el camp de la ciència per fomentar una major participació de les dones i les nenes i reconèixer-ne els seus èxits. Es va celebrar per primera vegada l’11 de febrer de 2016.

Font: Wikipèdia

Les tutories d’aquesta setmana han fet conèixer aquest dia als nostres alumnes. A continuació, alguns vídeos relacionats.

Share

Avui s’ha jubilat la Luz Fernández, professora d’economia de l’Institut

 

Avui, 1 de febrer de 2021, s’ha jubilat la nostra companya Luz Fernández, professora d’Economia del nostre Institut des del curs 2014-2015.

Durant tots aquests anys ha estat un exemple professional que ha fet de la discreció i la serenor les seves senyes d’identitat. Una molt bona companya per a tots nosaltres i una bona professora i tutora pels seus alumnes.

La trobarem a faltar, però li desitgem el millor en aquesta nova etapa vital que inicia.

Moltes gràcies i molta sort, Luz.

Els teus companys d’Institut

 

 

Share

FAPAES – Apropem-nos a la FP (Càpsula número 6 – Família Agrària)

La FAPAES (Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes d’Ensenyament Secundari) ha dedicat la càpsula número 6 de la sèrie “Apropem-nos a la FP” als estudis de la família agrària. En una llarga entrevista, els professors del Cicle Formatiu de Producció Agroecològica i del PFI d’Auxiliar d’Activitats Agropecuàries (Laura Comí, Glòria Torret, Marta Duran i Xavi Fontanet) expliquen els continguts i el dia a dia del cicle formatiu i les seves sortides laborals.

Podeu llegir l’article complet, clicant en aquest ENLLAÇ.

Share

Taller de teatre social

L’alumnat del projecte de diversificació curriular Aula Oberta “La Pilona” ha començat a participar en un taller de teatre, impartit pel director de teatre malgratenc Francesc Márquez, qui ja ha col·laborat amb el nostre centre en ocasions anteriors.

El teatre social, teatre comunitari o Teatre de l’Oprimit és un gènere de les Arts Escèniques que utilitza tècniques teatrals per a la visualització, reflexió i resolució de conflictes socials i creixement personal, on els actors exposen un tema a la comunitat mitjançant el joc teatral, llavors se cerquen solucions per part del públic assistent a la representació.

El teatre social s’ha anat adaptant a diferents contextos geogràfics, situacions i àmbits polítics, culturals, socials i educatius. Dins l’àmbit educatiu podem reconèixer una gran quantitat de dinàmiques i jocs per tractar temes com el treball en equip, la gestió de les emocions i la resolució de conflictes.

Un dels objectius del taller serà l’orientació laboral, l’entrevista de treball, currículum, aptituds i habilitats personals i socials: Qui sóc? Què faig? Què vull? Què puc fer?. L’adolescència és l’etapa dels dubtes, l’orientació laboral a aquesta edat ens pot servir d’eix per fer-se preguntes més profundes i relacionades amb ells mateixos. Per què volem treballar i deixar d’estudiar? Què vol dir ser adult? Quins són els meus valors? Què faré amb els diners que guanyi? Com m’expresso davant dels altres? Què comunico i com ho faig?

Segur que els hi serà d’utilitat i s’ha passaran bé.

 

Aquesta activitat forma part de les programades en el marc del programa d’oportunitats d’èxit a favor de l’alumnat (POEFA) i es desenvoluparà al llarg del segon i el tercer trimestre d’aquest curs 2020-2021.

Share