Formació en centres de treball

dsc_0229

Són pràctiques i estades formatives no laborals que realitza l’alumnat d’ensenyaments postobligatoris en centres de treball, mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen el centre docent i l’empresa. La formació pràctica en centres de treball també es pot dur a terme en empreses de fora del territori català. Aquestes pràctiques formen part del programa formatiu curricular d’aquests ensenyaments.

QUÈ COMPORTEN PER A L’ALUMNAT?
  • El coneixement del món laboral i de l’empresa.
  • La possibilitat d’estar en contacte amb la tecnologia més avançada.
  • La compleció de la seva formació professional, per capacitar-se per a la seva incorporació al món laboral.
  • L’obtenció d’una formació adaptada a llocs de treball específics.
  • L’acostament a la cultura d’empresa.
  • L’experiència en el món laboral com a pas previ per a la primera ocupació.
  • L’inici del seu historial professional acreditat amb el quadern de pràctiques.
  • La superació del crèdit de formació en centres de treball per a l’alumnat de cicles formatius.
QUÈ OFEREIXEN A L’EMPRESA?
  • Captar futur personal qualificat.
  • Col·laborar en la formació del/de la jove aprenent/a.
  • Oferir l’accés del/de la jove estudiant/a a la seva primera ocupació.
  • Relacionar-se amb els centres docents.
  • No implica serveis retribuïts ni vinculació laboral.
CONTACTA AMB NOSALTRES SI ETS UNA EMPRESA I VOLS TENIR UN ALUMNE EN PRÀCTIQUES
 QUÈ ÉS UN CONVENI DE COL·LABORACIÓ PER A LA FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL?

És un acord, subscrit amb model oficial, entre el centre docent i l’empresa, a fi que l’alumnat d’ensenyaments postobligatoris pugui realitzar pràctiques formatives, no retribuïdes, que completen la seva formació al centre docent.

DURADA DE LES PRÀCTIQUES

La durada de la formació pràctica en centres de treball serà la que estableixi el disseny curricular de l’ensenyament corresponent, sempre en horari de tarda.

Hi ha la possibilitat de fer una pròrroga amb hores de pràctiques addicionals, sense sobrepassar el 20% de les hores obligatòries d’acord amb el que estableix la normativa de la formació pràctica en centres de treball.

L’APLICACIÓ QBID

El BID (Base Integral de Dades), és l’instrument oficial de gestió per a tots els agents implicats en el desenvolupament de la formació pràctica en centres de treball dels alumnes de formació professional. El BID comunica de forma activa, ràpida i segura les 13 cambres catalanes, el Consell de Cambres, els centres de formació professional i els serveis centrals i les delegacions territorials del Departament d’Ensenyament. El QBID, com a eina de gestió, actua com una intranet. Té, per tant, un accés restringit als diferents agents. Podeu accedir a l’entorn, clicant les imatges que teniu a la vostra disposició avall: