Projecte de convivència

indice

El Projecte de Convivència (PdC)

El Projecte de convivència és un document on es reflecteixen les accions que el centre docent desenvolupa per capacitar tot l’alumnat i la resta de la comunitat educativa per a la convivència i la gestió positiva de conflictes. També recull els mecanismes que el centre estableix a l’hora de resoldre els conflictes i de crear una atmosfera de treball i de convivència segura i saludable.

Les accions que s’hi proposen poden ser abordades des de tres nivells diferents:

• Valors i actituds: acollida, coeducació, mediació escolar, educació emocional, educació per a la pau, inclusió, educació antiracista, programa TEI (Tutoria entre iguals).
  • Resolució de conflictes: prevenció de l’absentisme escolar, drets i deures dels alumnes, conductes contràries a les normes de convivència, conductes greument perjudicials per a la convivència en el centre, normes d’aula, mesures correctives i sancions. Carnet de convivència “per punts”.
  • Marc organitzatiu: participació, estructura i gestió de recursos

Per a cadascuna d’aquestes accions es programen iniciatives i estratègies en tres àmbits diferents: l’aula, el centre i l’entorn.

TRANSPARÈNCIA

Els ciutadans majors de 16 anys i les persones jurídiques degudament acreditades tenen dret a sol·licitar informació pública als centres educatius.
En el cas dels centres educatius, els pares, mares i tutors legals dels alumnes escolaritzats al centre, o el mateix l’alumne si és major de 16 anys, tenen la condició de persones interessades per poder sol·licitar informació sobre els seus resultats acadèmics i altres aspectes que els afectin directament. Les sol·licituds d’informació pública es fan per escrit i es presenten de forma presencial.

Els usuaris autoritzats poden consultar el projecte de convivència del curs 2020-2021, clicant l’enllaç següent:

DESCARREGAR PROJECTE DE CONVIVÈNCIA

Darrera revisió: Setembre de 2022