ERASMUS+: Ens han visitat els alumnes de l’escola d’Atenes

Entre el 21 i el 27 d’abril de 2024 han estat entre nosaltres 8 alumnes i 3 professors del centre educatiu Varvakeio Model Gymnasium  d’Atenes (Grècia). La seva visita era la torna de la que els nostres alumnes varen efectuar al seu centre el mes de març de 2023.

La programació d’activitats va ser la següent (ben aviat acompanyarem la notícia amb algunes fotografies):

• Dilluns, 22 d’abril de 2024: Recepció de l’alumnat, visita a les instal·lacions del centre i presentació dels treballs realitzats pels nostres alumnes relacionats amb la sostenibilitat i el medi ambient.
  • Dimarts, 23 d’abril de 2024: Visita guiada al Jardí Botànic  “Mar i Murta” de Blanes i activitat “Marimurtra i mar: living lab” en la qual biòlegs marins van mostrar espècies del litoral sobre el terreny i, amb un petit laboratori mòbil, van poder observar algues i invertebrats marins.
  • Dimecres, 24 d’abril de 2024: Visita guiada als aiguamolls de l’Emporta (matí) i visita guiada pel barri vell de Girona (tarda).
  • Dijous, 25 d’abril de 2024: Visita al Centre de Valoració de Residus Urbans de Mataró
  • Divendres, 26 d’abril de 2024: Visita guiada pels exteriors de la Sagrada Família, activitat “El poder de les dades en el metabolisme de la ciutat” al Mirador Torre Glòries i, finalment, visita guiada pel barri gòtic de Barcelona.

El dissabte, 27 d’abril de 2024, els alumnes van retornar al seu país.

Amb aquesta visita finalitza la nostra primera experiència en el programa Erasmus+. La valoració és molt positiva i esperem reeditar-la en els cursos següents. Ara mateix, s’ha sol·licitat un Erasmus+ per a l’alumnat de Formació Professional, amb característiques específiques perquè permet a l’alumnat participant una experiència laboral i formativa en centres de l’estranger i, també, s’està en el procés de generar un document que ens permeti ser “centre acreditat“, una figura que simplifica l’accés i la gestió dels programes, a presentar el dia 3 d’octubre de 2024, com a termini màxim.