Proves d’avaluació del sistema educatiu

Els dies 8, 16 i 17 d’abril estan previstes les proves d’avaluació diagnòstica de 2n d’ESO i els dies 16 i 17 d’abril les proves d’avaluació de final d’etapa de 4t d’ESO.

Els objectius principals d’aquestes proves són:

• Aportar informació complementària als centres, al professorat, a l’alumnat, a les famílies i al conjunt de la comunitat educativa sobre el nivell de l’alumnat pel que fa al procés d’adquisició de les competències avaluades.
  • ​Promoure que els centres, a partir de l’anàlisi dels resultats de les proves, conjuntament amb altres indicadors, i en l’exercici de la seva autonomia pedagògica, valorin i, si escau, reorientin les seves actuacions a nivell organitzatiu i d’intervenció a l’aula per millorar els nivells d’adquisició de les competències avaluades.
  • Fomentar la cultura avaluativa als centres mitjançant la seva participació i responsabilització en el desenvolupament de les diferents fases de l’avaluació de diagnòstic (aplicació i correcció internes, anàlisi dels resultats i establiment de plans de millora).

Les proves avaluen les matèries de llengua castellana; c​iència, tecnologia i enginyeria, llengua catalana, llengua estrangera (anglès) i matemàtiques.

1. ADS2024_PRESENTACIO_ALUMNAT