TALLER DE PERIODISME I DESINFORMACIÓ A 3r d’ESO

Abans d’iniciar les vacances de Nadal, els alumnes de 3r d’ESO han pogut conèixer més profundament l’àmbit periodístic, gràcies al taller anomenat Periodisme i desinformació, on es va tractar, treballar i debatre les notícies falses.  Aquest taller d’educació mediàtica, proposat pel diari de joves lectors, Junior Report, va comptar amb la presència de dos formadors i periodistes que van fer raonar al nostre alumnat qüestionant-los-hi com s’informaven, si estaven actualitzats de cara a conèixer les notícies diàries de totes les seccions, i com s’ha de contrastar la informació que es rep, etc.

Al mateix temps, els dos ponents van exposar què fa un periodista, que ha de tenir una notícia per ser una veritable notícia i quin és el motiu de la difusió de les notícies que no són reals, degut a les mentides que circulen per les xarxes socials.

A més, els talleristes explicar que la clau de saber diferenciar les anomenades fake news és obtenir una bona educació mediàtica, saber diferenciar la informació veraç de la de la desinformació, conèixer les empreses que generen publicitat i finalment, conèixer termes com l’alfabetització mediàtica, la bretxa digital, què són les competències digitals i què és el saber crític.

Esperem que amb aquest taller, s’hagi aconseguit una bona reflexió als nostres alumnes del que veuen i llegeixen en el seu dia a dia, tant al centre com al seu entorn.