Caixes d’investigació: La millor hamburguesa.

Aquest curs s’ha encetat un nou projecte, transversal i cooperatiu, en el qual l’alumnat de 1r d’ESO ha d’investigar i experimentar a partir de diferents propostes facilitades per l’equip docent encarregat del projecte. Aquestes propostes, anomenades caixes d’investigació, busquen les aplicacions en l’entorn més proper amb l’objectiu de trobar-ne aplicacions directes en l’alumnat, des de reflexions entre iguals -promovent el debat i l’argumentació- fins a resultats tangibles on l’alumnat proposa línies d’acció i treball per millorar l’Institut La Romànica i el municipi de Barberà del Vallès.

Aquesta setmana comencen la presentació de resultats de les diferents investigacions i recerques. A la classe de 1r d’ESO A, es va decidir començar de forma conjunta amb la caixa titulada La millor hamburguesa. Després de reflexionar sobre els conceptes d’aliments saludables i aliments sostenibles, tot cercant diferents tipus d’hamburgueses del seu entorn i les implicacions ecològiques, ètiques i econòmiques que tenen cadascuna d’elles, l’alumnat va fer una proposta de quina seria la millor hamburguesa per a diferents tipus de persones: vegetariana, intolerant a la lactosa, pertanyent a la religió de l’Islam, i un llarg etcètera. A partir d’aquí, i complint amb les corresponents mesures sanitàries, van elaborar i cuinar la seva hamburguesa per presentar-la, un cop ja feta, a la resta de companyes i companys.

En els rçoxims dies treballaran com fer un anunci per promoure la seva hamburguesa com la millor per a cadascun dels col·lectius de persones treballats.

Us deixem unes quantes fotografies del procés d’elaboració de les hamburgueses i us animem a estar atentes a les properes notícies sobre aquest projecte de caixes d’investigació, cabdal per implementar noves metodologies en el procés d’ensenyament-aprenentatge del nostre alumnat.