Visita a la Llotja de Reus

El passat dimarts 14 de març, alumnat d’Economia de 1r de Batxillerat i del Cicle formatiu de Gestió Administrativa del nostre centre, acompanyats pels professors Jordi Borrajo, Juan Carlos Poy i Cecília Escrivà, va realitzar una sortida a Reus, per visitar la Llotja, i fer una breu passejada pels principals carrers de la ciutat.

L’activitat va consistir en una primera part explicativa de la història i el funcionament de la Llotja, seguida d’un joc de rol, on l’alumnat participant va formar part d’una mesa de contractació, on es presentaven diferents situacions per diversos productes i havien de negociar per acordar un preu de referència, coneixent de primera mà el funcionament d’un mercat real, amb la lliure flotació de l’oferta i la demanda. Al final, van preparar la pròpia fulla de preus setmanals, a similitud del full real. En acabar tots els alumnes participants van ser obsequiats amb un assortiment de productes del territori gentilesa de les empreses vinculades a la Cambra.

La Llotja de Reus és un espai on, cada dilluns, els agents econòmics negocien i marquin els preus de referència de determinats productes agroalimentaris . Els preus es fan públics en una full setmanal, després d’haver trobat un equilibri entre els productors i compradors, i serveixen de referència a tot l’Estat per les noves operacions. De fet la Llotja ha merescut aquest any, per part de l’administració competent, el reconeixement com a Llotja de Referència, sent la primera de Catalunya i la quarta de l’Estat espanyol a obtenir aquesta distinció.

La Cambra de Comerç és qui va mantenir la Llotja en funcionament i per donar a conèixer Què és i com funciona la Llotja de Reus, va demanar la participació d’alumnat del Cicle Superior d’Assistència a la Direcció de l’INS Baix Camp per dissenyar una activitat taller per donar a conèixer aquest organisme al jovent.