FP Dual

Formació DUAL (aprendre treballant): Convenis amb empreses i entitats

A l’Institut Julio Antonio s’imparteix Formació Professional Dual amb els CFGM d’Electromecànica de vehicles i CFGS d’Animació Sociocultural, seguint la missió del Pla Educatiu del Centre (PEC), donant un servei innovador educatiu amb futur a la comarca de la Ribera d’Ebre pel que fa a la Formació Professional, unint la formació de l’alumnat que es realitza al centre amb el teixit empresarial de la comarca i voltants.

Què és l’FP en alternança i dual?

És la modalitat de formació professional (FP) en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat productiva en l’empresa.

Quins en són els objectius?

• Adequar la formació professional a les necessitats de les empreses.
  • Establir una major vinculació i coresponsabilitat entre els centres de formació professional i les empreses, en el procés formatiu del jovent.
  • Millorar el procés d’aprenentatge dels estudiants de formació professional.

Com funciona?

La col·laboració entre el centre i l’empresa es formalitza mitjançant un conveni de col·laboració.
Per a cada alumne/a s’acorden les activitats formatives a desenvolupar en l’empresa per completar la seva qualificació, així com l’horari i el calendari.
L’empresa acull l’aprenent i li assigna un lloc de treball adient.
El centre educatiu i l’empresa designen els tutors que fan el seguiment dels alumnes aprenents.
El seguiment i la valoració de l’aprenent es fa de forma conjunta entre l’empresa i el centre.

Quins en són els beneficis?

Per a les empreses:

• Incorporar personal qualificat, format en la cultura i processos de l’empresa.
  • Crear una pedrera d’aprenents; facilitar el relleu generacional.
  • Contribuir a la política empresarial de responsabilitat social corporativa.

Per a l’alumnat

• Millorar el currículum professional.
  • Desenvolupar les competències professionals en un entorn laboral real.
  • Afavorir la incorporació al món laboral com a aprenent qualificat.
  • Reconèixer el valor que aporta l’estudiant per l’activitat desenvolupada a l’empresa.
  • Compaginar la formació al centre en una empresa del sector amb un contracte o beca.
  • Desenvolupar el potencial professional; aprendre en situacions reals de treball.
  • Adquirir experiència professional i millorar l’ocupabilitat.

Per al Centre

• Incrementar i millorar la relació amb el teixit empresarial. Intercanviar i transferir coneixement amb les empreses. Accedir a tecnologia, recursos i instal·lacions empresarials.
  • Esdevenir centre de referència dels sectors professionals del seu àmbit territorial.
  • Establir una major vinculació i coresponsabilitat entre el centre de formació professional i les empreses en el procés formatiu dels alumnes.

INSTITUCIONS I EMPRESES AMB ACORD DE COL·LABORACIÓ EN FORMACIÓ DUAL:

imatge_automocio

Electromecànica  de Vehicles

• Taller mecànic JM Carbó
  • Tallers Gon-Gar
  • Tremar
  • Motodacer
  • Motortrac
  • Tallers galindo

Animació sociocultural i turística

• Consell Comarcal Ribera d’Ebre.
  • Consell Comarcal Priorat
  • Ajuntament de Móra d’Ebre
  • Ajuntament de Móra la Nova
  • Ajuntament de Flix
  • Ajuntament de Riba-roja

Empreses de lleure a la Ribera d’Ebre:

• Ebreal3 de Tivissa
  • Casa de colònies Ca Manxol de Rasquera.
  • Rogles Aventura de Flix

Més informació a: