Valoració del Taller de Robòtica del curs passat

valoracio1 valoracio2

Durant el curs 2015-16 el seminari de Tecnologia va iniciar, de forma experimental, una nova activitat extraescolar: el Taller de Robòtica. Aquesta activitat anava dirigida als alumnes de primer i segon d’ESO. Abans de començar, els professors responsables ens vam plantejar els següents objectius inicials:

• Adquirir habilitats en l’àmbit de la programació informàtica.
  • Que els alumnes fossin capaços de dissenyar i construir el seu propi robot.
  • Que els alumnes fossin capaços de programar el seu robot, en funció de les accions que volien que aquest dugués a terme.
  • Que els alumnes aprenguessin “jugant”, tot passant una estona divertida.
  • Que els alumnes fossin capaços de treballar de manera cooperativa per tal d’assolir els objectius inicials que s’han proposat.
  • Reforçar els continguts de la matèria de Tecnologia

Els professors que es van oferir per organitzar aquesta activitat són el Miquel González i el Xavier Hernàndez, del departament de Tecnologia. Durant tot el curs, l’alumne Mateo Diest va assessorar als professors sobre diferents aspectes relacionats amb la programació i la robòtica i va participar com a recolzament durant totes les sessions.

En aquest taller es va treballar amb kits de LEGO WEDO, per muntar els diferents mecanismes i amb el programa Scratch per programar-los.

El número d’alumnes que van participar a l’activitat va ser de 24. Donat el número d’alumnes interessats, es va decidir fer dos grups de manera que cada grup assistís al Taller cada 15 dies.

En finalitzar l’activitat extraescolar, la valoració va ser la següent:

• La participació dels alumnes va ser molt bona.

• Els alumnes van estar molt motivats alhora de fer els diferents projectes i van ser molt creatius inventant diferents mecanismes i robots.

• Es van realitzar unes 10 pràctiques, valorades molt positivament per la majoria d’alumnes participants.

El professorat implicat valora l’experiència de forma molt positiva, i de cara al curs 2016-17 es torna a oferir aquesta activitat extraescolar per als alumnes nous de primer i segon d’ESO.