Una Entrevista Molt Especial

Des de l’optativa de 4t d’ESO, Fonts Històriques, i dins del projecte «Veus per a la memòria» hem treballat l’entrevista com a document històric de memòria oral. En parelles, els alumnes han redactat i preparat les entrevistes que han fet als seus avis i àvies. Els hi han preguntat sobre diferents temes, amb l’objectiu de recollir informació, contrastar i comparar amb el moment actual. Aquí teniu un tast de la seva feina.

Esperem que us agradi!

Projecte Sharing to Learn en Marxa!

Els nou voluntaris/àries del nostre institut que fan d’auxiliars de conversa en anglès durant aquest curs a l’escola de primària Joan Maragall ja han començat la seva tasca fins al mes d’abril. Tant els nostres alumnes de 4t ESO i 1r BATX com els de l’escola de primària estan molt contents amb l’experiència.

Thanks for your time!

Nova Temporada de Ràdio Joanot!

Comencem les emissions de Ràdio Joanot pel curs 2019-20 amb una entrevista del Mar de 3rC de l’ESO a l’Ángeles Martínez (SIEI). Què trobarem en aquest programa? Bona música, sèries, cinema i un munt de bones reflexions al voltant de les classes i el temps lliure. És a dir, un programa 100% Ràdio Joanot!

MMACA: Prohibit No Tocar!!

El dimecres 25 de setembre els alumnes de 2n d’ESO van visitar el MMACA, Museu de Matemàtiques de Catalunya, situat al Palau Mercader de Cornellà de Llobregat. Van gaudir de l’exposició “Experiències Matemàtiques”, on el que es pretén és mostrar activitats i jocs per plantejar-se preguntes, aclarir dubtes i sobretot entendre millor les matemàtiques.

També van fer una Gimcana en què van resoldre reptes matemàtics que trobaven amagats en el parc fins a descobrir la clau que obria un tresor amagat.

S’ho van passar molt bé!!

ESQUIADA 2020 – Full Informatiu / Reunió Famílies: Dimecres 23 d’Octubre a les 16.30h al Gimnàs

Recordem a les famílies de l’alumnat interessat en la sortida d’esquí 2020 que el proper dimecres 23 d’octubre a les 16.30h, farem una reunió al gimnàs de l’institut per ampliar la informació que han rebut els vostres fills i filles i resoldre qualsevol dubte.

Aquí teniu el full informatiu.

Teatre Musical al Joanot!

El divendres 4 d’octubre els alumnes del grup de teatre en anglès Curtains Up! van gaudir d’un taller organizat pel Trinity College com a part del seu premi al Concurs Shakespeare. La formació va ser a càrrec del Grup de Teatre Epidèmia. Els alumnes van cantar cançons de Shakespeare i fins i tot van crear les seves coreografies musicals.

Va ser molt divertit i tots vam aprendre molt!

Fem Activitats Intergeneracionals amb la Gent Gran de Can Vidalet!

A partir d’avui, 7 d’octubre, el nostre alumnat de 4t d’ESO participarà en el Projecte Aprenentatge i Servei, en col·laboració amb el Centre Cívic Can Vidalet – Esplugues de Llobregat.

L’alumnat farà un total de 12 hores de servei comunitari, ajudant a la gent gran en l’ús del mòbil i noves tecnologies.

De ben segur, que serà un espai d’intercanvi molt enriquidor per tothom!

Xerrada sobre Videojocs al Casal Cívic de Can Vidalet

El dijous 10 d’octubre s’ofereix al Centre Cívic Can Vidalet una xerrada dirigida a famílies on es tractarà l’ús i l’abús de les pantalles (consoles, ordinadors, telèfons…).

És un taller molt interessant on poder prendre consciència del risc a què estan exposats els nostres joves, així com poder trobar pautes a aplicar per tal de minimitzar l’impacte que els hi genera aquest ús.

Esquiada 2020: Reunió Alumnat – 3 i 10 d’Octubre a les 11:15h al Gimnàs

Ja estem preparant l’esquiada 2020!

L’esquiada és oberta a tot l’alumnat del centre, des de 1r ESO fins a 2n Batx, del 29 al 31 de gener de 2020. Per ampliar la informació i resoldre qualsevol dubte, us convoquem les properes dates:

1r i 2n ESO: Dijous 3 d’octubre, a les 11,15h al gimnàs.

3r i 4t ESO i 1r i 2n Batx: Dijous 10 d’octubre, a les 11.15h al gimnàs.

Us esperem!

Rebuda a 1r d’ESO

El nostre alumnat de 1r ESO ha començat el curs 2019/20 de manera lúdica i cooperativa. Els primers dies de classe, després de participar en jocs de presentació i coneixença, cada grup va formar les lletres del seu curs fent servir el propi cos.

Us desitgem un molt bon inici de curs, BENVINGUTS i BENVINGUDES AL JOANOT!!!

Joves.cat 2019

Durant el mes de juliol, l’Institut Joanot Martorell ha acollit als participants de JOVES.CAT, un taller orientat a facilitar l’adaptació dels i les joves nouvinguts a Esplugues, tant en el sistema educatiu com en l’entorn social, fent un acompanyament emocional tot practicant el català. Llegir més»

Finalitza el Taller de Robòtica i Programació del Joanot

El taller de robòtica del nostre institut arriba a la seva fi aquest curs, però no us preocupeu, el curs vinent tornarem amb nous projectes i nous participants que de ben segur gaudiran d’aquesta activitats extraescolar que ja fa un grapat de cursos que vam encetar al Joanot.

Bon estiu i gràcies a tots els que heu participat amb tantes bones idees. Us desitgem a tots que tingueu un estiu d’allò més robòtic!!!!

La Carla Ramos i l’Alejandro Martín finalistes dels Premis EduRecerca 2019

L’edició d’aquest any dels Premis EduRecerca ha tingut com a finalistes, en dues categories diferents, a l’Alejandro Martín i la Carla Ramos de 2n de Batxillerat A del nostre institut. Aquí teniu una crònica amb tota la informació i dos vídeos sobre l’acte que es va celebrar el passat 17 de juny.