Ruta Literària de La Plaça del Diamant de Mercè Rodoreda

El passat dimecres 21 de febrer, l’alumnat de Segon de Batxillerat es va llevar ben d’hora per poder gaudir d’un fantàstic dia per Barcelona.

L’objectiu de la sortida era que l’alumnat recorregués els emblemàtics espais on transcorre la novel·la La plaça del Diamant de Mercè Rodoreda, lectura prèviament treballada a l’aula.

Per tal de situar-nos en el context històric de l’obra, de bon matí vam visitar un Refugi de la Guerra Civil situat a la mateixa Plaça del Diamant del barri de Gràcia on també s’hi pot trobar una escultura en record a la “Colometa”, la protagonista de la novel·la.

Després de passejar pels carrers i places del barri i gaudir de la lectura d’alguns fragments de l’obra ens vam dirigir cap al Palau Robert. Aquí vam gaudir de manera gratuïta de la visita a l’exposició “D’ONES: (R)evolució de les dones en la música”, protagonitzada per més de 1.000 artistes femenines al llarg del darrer segle a través de composicions, cançons i videoclips.

Finalment, vam acabar el dia als Lluïsos de Gràcia assistint a la representació teatral de La plaça del Diamant realitzada per la companyia de teatre Mea Culpa.