Fum, màquines… i acció!

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Ahir, dia 9 de desembre, els alumnes de 4t d’ESO van realitzar una sortida al Museu d’Història de la Ciutat, a Barcelona. Els alumnes van visitar les sales del museu que engloben l’exposició permanent des del segle XVIII fins al segle XXI i es van convertir en protagonistes de la història.

Una bona pel·lícula històrica necessita uns experts assessors que coneguin com era exactament la vida a l’època. La pel·lícula que proposem realitzar està ambientada en la Catalunya del segle XIX: vapor, carbó, soroll de màquines i poesia.

En aquesta activitat investiguem els efectes de la revolució industrial a Catalunya a través de les peces exposades al Museu i dels sis personatges que construeixen els alumnes, fidels a la història.

El recorregut ens ha ofert una visió pel segle XIX per explicar les principals característiques del període. Els principals temes de treball han estat:

• Revolució Industrial: els orígens de la revolució industrial i les principals característiques del fenomen; les màquines de vapor i els telers; les relacions entre obrers i propietaris de les fàbriques, i el fenomen de les colònies industrials.
  • Societat: les relacions entre els obrers i els amos; com era la vida de les dones a l’època, i les primeres manifestacions del moviment obrer.
  • Urbanisme: creixement demogràfic; ampliació de la ciutat de Barcelona a partir del pla Cerdà i la creació de nous serveis.
  • Cultura: moviments artístics i culturals del moment (Renaixença i Modernisme).