SORTIDA DE RELIGIÓ A LA SAGRADA FAMÍLIA

Els alumnes que cursen la matèria optativa de religió van fer una visita a la basílica de la Sagrada Família, temple on queda palesa l’espiritualitat de l’arquitecte Antoní Gaudí, tant en l’exterior com a l’interior. Dilluns 19 de març, diada de sant Josep, i aniversari de la primera pedra del temple, van poder gaudir de la visita i fixar-se, reconèixer i apreciar els elements simbòlics presents al temple.

Vam visitar la façana del Naixement, la més antiga, orientada a l’est,  per on surt el sol, coneguda també amb el nom de la façana de la Vida i que presenta la infància de Jesús.

Tot seguit, la façana de la Passió. L’escultor, Josep Maria Subirachs, va saber fer-ne palès el dramatisme. El fet que també estigui orientada, aquesta a l’oest, rebent els darrers raigs de sol, accentua l’efecte simbòlic de foscor i penombra.

La darrera façana fou la de la Glòria, que n’és la principal i la més nova. En aquesta s’hi poden observar al capdamunt els fruits de la primavera i de la tardor.

L’interior del temple, de preciosa lluminositat,  té cinc naus i vol representar, inspirant-se en la Bíblia, un bosc de columnes,  un conjunt d’arbres. La llum que es filtra a través dels finestrals li dóna un aspecte bucòlic, i crea una atmosfera de sotabosc. Els vitralls en diversos finestrals plasmen la resurrecció, paràboles de Jesús, sants i santuaris de tot el món.

L’Institut agraeix totes les atencions al mossèn que ens va fer de guia, i va facilitar l’entrada dels alumnes i llurs professores.