Viatge Erasmus+ a Florència

El projecte Erasmus “Healthy Minds, Healthy Learner” ha fet una nova trobada internacional a la Toscana. Les ciutats escollides són Firenze, Siena, Pisa i Lucca, de les quals hem vist els veritables tresors de la humanitat. Del dimarts 7 al dissabte 11 de juny, hem conviscut amb les amistats de les altres escoles del projecte. Un record especial per a l’adorable gent del Lycée P. Jean Joly, de l’illa de la Reunió, amb qui tant hem compartit. Des de la contemplació del David de Michelangelo, a les hores prèvies d’un partit de “Calcio istorico fiorentino”.

És conegut que l’escriptor Josep Pla recordava quin és el més gran plaer de la vida: tenir vint anys i fer el primer viatge a Itàlia. Molts li donem la raó.

A Firenze (Florència) hem visitat la cúpula de Brunelleschi, el Duomo Santa Maria dei Fiori, el baptisteri de Sant Joan, Santa Croce, Santa Maria la Novella, el Ponte Vecchio, San Miniato ai Monti, la piazzale Michelangelo, els Uffizi, l’Acadèmia, les Capelles Medicees, el Bargello, el Palau Pitti, els Jardins del Bòboli, i, la sublimació de l’art, la gelateria Vívoli.

A Siena el Campo, amb la Torre del Mangia, els temples de Santa Caterina, el Monte Paschi, les fonts i els carrerons.

A Pisa el conjunt de la Torre Pendent, i els ponts del riu Arno. I un xàfec que ens va caure quan en marxàvem.
A Lucca, places, carrers, esglèsies i muralla.

Un plaer per als sentits, un gran esforç per als peus.

Estem molt agraïts als projectes Erasmus, perquè ens permet conèixer llocs, i, sobretot, conèixer gent. Quina sort que tenim!