Trobada internacional Erasmus Plus a Sicília

A Noto i voltants (sud-est de Sicília) s’ha celebrat l’última trobada internacional del projecte educatiu Erasmus Plus “Walking the Line”, centrada en els camins de la lluita i l’exili. Després d’haver visitat Lituània, Alemanya, Romania i Catalunya, del 5 al 10 de maig, gent d’aquests països hem tingut la sort de recórrer junts els camins del desembarcament aliat a Sicília del 1943, quan va començar la fi del feixisme a Europa (i de la Segona Guerra Mundial). Els afortunats participants, un grupet d’alumnes i professors, han visitat Catània (Museu del Desembarcament -amb la simulació d’un refugi-), Taormina, Siracusa, Noto (petita ciutat barroca) i la reserva natural de Vendìcari. A més del tema del projecte, han pogut gaudir de l’observació de tresors de la humanitat de l’època hel·lènica (teatre grec de Taormina, el de Siracusa, l’Orella de Dionís, el temple d’Apol·lo a Ortigia…) i del barroc. També hem cantat el “Bella Ciao!” i “L’Estaca” en les platges de la lluita contra el nazisme. En resum, diàleg, convivència, estudi, diversió, gastronomia, ciència, humanitats, reflexions, idiomes, sociologia, història… aquests alumnes han après i han crescut, i no són els mateixos que abans d’anar-hi.

A la fotografia tenim bona part dels participants (lituans, alemanys, romanesos, sicilians i catalans), a les ruïnes de l’amfiteatre romà de Siracusa (el teatre grec estava en obres d’instal·lació de l’escenari per a la pròxima representació).