Taller Medieval amb els alumnes de 2n d’ESO

Del 13 al 16 de gener l’alumnat de 2n d’ESO van participar en el Taller Medieval “Monestirs, castells, masos i viles a la Catalunya Medieval” organitzat pel Departament de Ciències Socials amb la participació de monitors de Schola Didàctica i el finançament de l’Ajuntament de Cornellà.

L’alumnat va gaudir d’una experiència que els va agradar molt. La durada del curs va ser de 3 hores, cada grup un dia diferent. La primera hora es va visionar un vídeo de com funcionava la societat medieval. La segona hora l’alumnat es va col.locar per grups segons el criteri del professorat de Socials i van muntar unes maquetes que representaven edificis de l’època medieval: un grup muntava un monestir, un altre un mas, un altre un castell i un altre un vila. La darrera hora havien d’explicar la maqueta amb les seves parts, estris que utilitzaven, com vivia la gent en aquella època i a què es dedicaven.

La valoració dels grups de l’activitat va ser força positiva, van considerar que és una activitat molt entretinguda i didàctica. Les maquetes eren molt realistes i els va agradar molt muntar-les. Valoren que aquestes activitats els aporta molta informació i que caldria fer-ne més.

Més imatges a la Galeria de fotos del Taller Medieval 2020.