Pensa, crea, escriu: 43é Concurs Literari de l’INS Francesc Macià

BASES

Els treballs han d’estar escrits en català, de tema lliure, i han de ser originals.

Narrativa i poesia: Si el docent de català no diu el contrari, se li han de trametre per correu electrònic en pdf, amb cos de lletra gran (14), i espai interlineal (2 = doble espai), amb lletra molt clara (arial, times, o similar). Extensió mínima: dues pàgines senceres; màxima: quatre. Si el professor ho demana, el treball s’ha de presentar amb escrit manual, a l’hora de català.

Còmic i auca: Els treballs s’han de presentar ben escanejats o en paper, i amb el títol ben visible. Aquests no tenen límit d’extensió.

Bookface: es tracta de fer una fotografia on es combini la portada d’un llibre amb un element del món físic. Tots els alumnes de l’institut poden participar en el concurs de Bookface, cosa que els docents de català valoraran positivament.

Categories: Els treballs es jutjaran en tres categories: A (Batxillerat), B (3r i 4t d’ESO) i C (1r i 2n d’ESO). A l’ESO, es donarà un premi per cada categoria i curs.

Presentació: Els alumnes han d’enviar o presentar els treballs al seu docent de llengua catalana i literatura.

Data límit de presentació: 31 de març (si el docent no el demana abans).

Premis: Es dona un premi per a cada categoria (als treballs de narrativa i de poesia), i un per cada categoria de còmic i auca. Si no hi ha treballs de prou categoria de poesia i de còmic, es donaran dos premis més a la categoria narrativa. A més, hi ha el premi extraordinari de l’enyorat professor Jordi-Carles Burillo, a la millor obra.

Un primer i segon premi del concurs d’enguany PUNT DE LLIBRE.

El jurat, format pels docents del seminari de llengua catalana i literatura, podrà concedir els accèssits que cregui oportuns. En cas que els treballs no tinguin la qualitat adequada, qualsevol dels premis es podrà declarar desert.

Els premis es repartiran durant la festa acadèmica de Sant Jordi. La llista dels treballs guanyadors s’anunciarà a la web de l’Institut. Els alumnes guanyadors han de responsabilitzar-se de recollir el premi.

Qualsevol aspecte no previst en aquestes bases el resoldrà el Jurat.