Mediació al centre: Projecte 360º

Docents, alumnat, famílies i responsables educatius constatem que els objectius d’ensenyament i aprenentatge no poden limitar-se als continguts merament acadèmics i en el nostre centre en som conscients. Educar consisteix, bàsicament, en formar persones capaces de viure i conviure en les nostres societats plurals i enriquint-se mútuament.

La mediació, entesa com a eina educativa, contribueix a regular la convivència a l’escola amb el desenvolupament d’actituds i habilitats relacionals positives, amb la prevenció de la violència amb la intervenció constructiva enfront dels conflictes i amb la reconciliació entre persones que passem molt de temps juntes.

Per fer realitat aquesta idea i per donar continuïtat a la realització del nostre projecte 360º de Mediació Escolar el nostre equip voluntari de mediadors i mediadores de 1r d’ESO va rebre formació per realitzar aquesta tasca tan important. Els principals objectius tractats a les sessions han estat: desenvolupar continguts que permetin conèixer i comprendre el procés de la Tècnica de Mediació Escolar, desenvolupar l’empatia, manejar les tècniques bàsiques pròpies de la mediació escolar i conèixer les fases i tècniques del procés.

A partir d’activitats vivencials i a on l’alumnat es va sentir protagonista del projecte d’una manera activa, es van portar a terme accions basades en la interacció entre iguals i el treball grupal cooperatiu i a on vam treballar què és la mediació i què significa ser mediador/a centrant-nos en les habilitats de la persona mediador/a i en el desenvolupament de les sessions de mediació.

És un plaer presentar-vos al nostre equip de mediadors i mediadores de 1r d’ ESO que seran una peça clau per la millora de la convivència i relacions personals:

1rA: Izan Calero Montero
1r B: Ivet Jiménez Fernández
1r B: Iris Gómez Bausa
1r C: Ana Méndez Valera
1r C: Anas Bahafi
1r C: Héctor Garcia Ramirez
1r C: Maür Lipcovich García
1r D: Jan Curcoy Jiménez
1r D: Izan Acedo Recarte
1rE. Maria Aidara García
1r E: Pool Cerón Bermúdez
1rE: Ruth Martínez Jurado
1r G: Martina Bayod Holgado
1r G: Fàtima Oumar

Gràcies a tots i totes per la vostra implicació i voluntat per fer realitat el nostra projecte!!

Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Europeu: