L’Institut, preparat per començar el nou curs amb seguretat

Tota la comunitat educativa està informada que l’Institut està fent un gran esforç, humà i material, per poder obrir dilluns 14 amb garanties i eficàcia.

Hem fet obres, hem redisenyat moltes coses, hem redistribuït grups, hem pensat maneres per tenir la tranquil·litat de treballar amb rendiment i sanitat.

Per exemple, hi ha sis noves classes (sacrificant aules de departaments), perquè els alumnes d’ESO tinguin grups més reduïts. Les ràtios baixen a uns 22 alumnes en la majoria de classes. No tant a 1r de batxillerat.

Desapareixen les aules de música, anglès, història, informàtica del 2n pis, i mig departament de dibuix, i passen a ser aules ordinàries. De cinc grups a 1r d’ESO, passem a set. La matèria optativa és la pauta per fer grups, i així els alumnes no han de sortir de la classe.

Tenim l’experiència positiva de la Selectivitat; tots els centres amb batxillerat de Cornellà es van examinar al nostre Institut, i va funcionar a la perfecció.

Tenim més mesures per evitar el risc de contagi: diverses entrades (segons la classe), obligació de dur màscara, mínim moviment dels alumnes, lloc fix a la classe i tots separats, prohibició de compartir res, bar i biblioteca tancats, ús restringit d’aules especials, i les normes, totes de sentit comú, que anirem explicant a classe, i a les famílies en les reunions.

Per exemple, a més de l’esmorzar, demanem que portin una ampolla amb aigua, i així evitaran tocar les aixetes. O que portin el seu gel hidroalcohòlic, guants, màscara de recanvi, tovalloletes, etc. a més dels llibres, quaderns i el material escolar necessari.

El volum de professors és el mateix, però encara ens en falta conèixer quatre. Els contracta el Departament d’Ensenyament.

El dilluns 14 comencem el curs, amb les presentacions. L’horari previst és:

·   08.45 h – 1r de batxillerat

·   09.30 h – 1r d’ESO (aquests acabaran cap a la una del migdia)

·   10.35 h – 2n d’ESO

·   11.40 h – 3r d’ESO

·   12.45 h – 4t d’ESO

·   13.50 h – 2n de batxillerat

Primer han d’anar a la sala d’actes (planta baixa), que la direcció fem la rebuda, i presentem els tutors. Poc després aniran a les aules, on rebran més informacions dels tutors. Les presentacions duren entre una i dues hores.

Exigim puntualitat; no deixarem passar qui arribi tard. Màscara obligatòria. No han de dur els llibres, però sí paper i llapis. Els de 1r d’ESO, esmorzar i beguda. No es pot passejar per l’Institut.

L’endemà, dimarts 15, comencem les classes amb tota la normalitat possible; a 1r d’ESO fan un pla d’acollida durant dos dies.

D’acord amb les ordres rebudes, les famílies rebran informació del grup i nivell per via telemàtica. Les reunions amb vostès són per internet, amb el programa gratuït Meet (vàlid per a ordinador i telèfon mòbil –és de Google-). Els tutors els enviaran la invitació per connectar-s’hi. La previsió de reunions amb famílies és:

·   dilluns 21 setembre: 2n d’ESO a 16.30 h, i batxillerat (1r i 2n) a 17.15 h.

·   dimecres 23 setembre: 3r d’ESO a 16.30,  4t d’ESO a 17.15 h.

Els de 1r d’ESO s’han reunit aquesta tarda.

Ara més que mai és necessari que totes les famílies disposin de la plataforma de comunicació Dinàntia, al mòbil o ordinador, per rebre tota la informació que enviem. És gratuïta per a vostès, i d’ús molt fàcil. També convé mirar de tard en tard la nostra pàgina web, per conèixer les activitats i la vida a l’Institut. I sempre es pot estar en contacte amb els tutors per correu electrònic. Reunir-nos en persona és difícil.

No sabem si hi haurà nous confinaments; esperem que no. Però tots els alumnes han de poder disposar d’un ordinador o tàblet connectats a Internet per fer part de la feina escolar. Per exemple, com que no podem donar tantes fotocòpies i papers com abans, o alguns llibres són digitals, enviarem informacions i feines per correu electrònic. Cal que tinguin recursos (sabem que no és una demanda fàcil).

Enrere queda el curs anterior, que no oblidarem (tancament sobtat, classes a distància, reorganitzar-nos sobtadament, suspendre totes les activitats i viatges, i la part més trista, les defuncions). Tampoc deixem de banda els temes pendents (que intentem resoldre amb els nostres recursos), com les devolucions dels viatges.

Confiem que aquest curs puguem treballar, superant les adversitats, com sempre, i que en el futur el recordin pel que van fer, i no per allò que no van poder.

Moltes gràcies per la seva atenció,

Cesc Terrassa, cap d’estudis, en nom de la Junta Directiva.

cterrass@xtec.cat