Intercanvi Erasmus+ amb Creta

Del 5 al 13 d’octubre, un grupet d’alumnes i professors participen en l’intercanvi del programa Erasmus+ “Another hike, another history” que es desenvolupa a Iràklio (en català, Càndia), capital de l’illa grega de Creta. També hi participen alumnes i professors d’Estònia, Portugal, i de l’illa de Martinica (Antilles franceses). Durant aquests dies conviuen, visiten la ciutat (poc més gran que Cornellà), i coneixen les ruïnes del bressol de la cultura europea. Els mites del Minotaure, el fil d’Ariadna, Teseu, el rei Minos, el déu Zeus (i el Vi-Zeus R.), i un llarg etcètera els acompanyen, com si fossin a les classes de grec de l’Institut (ara amb Teresa Soneira, i temps enrere els enyorats Lluïsa Méndez, Montserrat Arnan, Jaume Codina, Rafael Vidal, Enric Roquet i altres glòries de l’Olimp).

A més de fer la coneixença entre tots, cada grup presenta el seu país, en anglès, i visiten llocs emblemàtics com el Museu d’Història Natural, el punt arqueològic de Spinalonga, la vila turística Hàgios Nikólaos (amb les cabres kri-kri), el Museu Arqueològic d’Heràklion, el castell venecià de Kule, les ruïnes d’Arkhanes, les de Knossos, fer un tomb en barca per l’Egeu, i, com no, les aules de l’institut 7è de la capital. A més, el nostre grup té la sort de visitar la ciutat d’Atenes.

Aquest és un dels intercanvis que durant dos anys hem de fer gràcies als quatre projectes educatius Erasmus+.

Καλό ταξίδι! (pronunciació: Kaló Taxídi!) Bon viatge per terres hel·lèniques!