Excursió a La Pedrera: Descobrint Antoni Gaudí

Durant la setmana del treball de síntesi, els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Francesc Macià van tenir l’oportunitat de realitzar una enriquidora excursió a un dels monuments més emblemàtics de Barcelona, La Pedrera. Aquesta sortida va ser subvencionada per l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, que va mostrar el seu compromís amb l’educació cultural dels joves de la ciutat.

La visita a La Pedrera va permetre als estudiants endinsar-se en la vida de la burgesia barcelonina de principis del segle XX. A mesura que exploraven l’edifici, els alumnes van poder apreciar l’exquisida arquitectura i els detalls característics d’una de les obres mestres d’Antoni Gaudí. Des dels balcons i les terrasses, van gaudir d’una vista impressionant de la ciutat, mentre aprenien sobre la influència que Gaudí va tenir en la configuració de l’estil arquitectònic de Barcelona.

Acompanyats per guies experts, els estudiants van aprendre sobre la història i els secrets de La Pedrera. Van descobrir com Gaudí va fusionar elements naturals amb l’estructura de l’edifici, creant un espai únic que encara avui captiva visitants de tot el món. Van explorar les diferents estances, admirant els sostres ondulants, els vitralls acolorits i els detalls escultòrics que donen personalitat a cada racó de l’edifici.

Durant la visita, els alumnes van poder realitzar preguntes als guies i interactuar activament amb l’entorn. Això va permetre un aprenentatge dinàmic i una millor comprensió del valor cultural i artístic de La Pedrera i del geni Antoni Gaudí.

L’excursió a La Pedrera no només va enriquir els coneixements dels estudiants sobre l’arquitectura modernista i l’obra de Gaudí, sinó que també va despertar la seva curiositat i creativitat. Va ser una jornada interessant i positiva, que esperem poder repetir en els futurs cursos.

Activitat subvencionada per l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat: