Escrivim lletres i, tot seguit, paraules

Ara us explicarem com treballem a l’Institut Francesc Macià de Cornellà per tal de promoure la lectura al nostre centre.

L’alumnat espera a l’aula la rebuda: DE QUI? LES MALETES VIATGERES.

És una activitat que promou el PLA LECTOR, que hem engegat aquest curs 2022-23.

Són unes maletes amb llibres que viatgen a l’aula.

Activitats que realitzem amb una MALETA VIATGERA:

• S’inventen històries barrejant temes de diversos llibres.
  • Elaboren diàlegs per treballar la tipologia textual: TEXT CONVERSACIONAL.
  • Fan CROMOS dels personatges per tal de jugar a endevinar-los.
  • Realitzen JEROGLÍFICS dels indrets que surten al llibre.

A més d’adquirir l’hàbit lector, també, es treballen els valors mentre van llegint llibres de diversa temàtica.

Aquesta és una proposta de dinamització lectora adreçada a l’alumnat del nostre centre. Les maletes viatgeres contenen una selecció de literatura juvenil per a treballar a l’aula amb l’objectiu que els joves aprenguin a ser més crítics i lliures a l’hora d’escollir les seves lectures.

És clau que hi hagi connexió: LECTOR i LLIBRE.

Amb la lectura, treballem els valors de l’amistat, el respecte i la multiculturalitat.

Afirmem: “Si llegeixen molt, entendran bé els textos i redactaran correctament”.

Sempre s’ha dit i ho afirmo: “La LECTURA i l’ESCRIPTURA estan lligades”.

A partir de la lectura de llibres es poden treballar les diferents TIPOLOGIES TEXTUALS.

Per concloure, ens hem adonat que aquesta activitat ha reforçat el gust de la lectura. De quina manera? Llegint el que els agrada i fent la tria de la temàtica del seu interès.

M. Carmen Molines Camps

Responsable de la Biblioteca