Diari Erasmus Montval sur Loir (França)

DISSABTE 25 DE MARÇ: PARÍS

Hem arribat a París a l’aeroport de CDG. El trasllat cap a París en tren molt ràpid i còmoda. La nostra primera visita a París és el barri de Montmartre, i el Sacret Coeur, on tenim París als nostres peus. Agafem metro, tota una aventura!!!! Riures, angoixes al vagó, ple de gent a vessar. Continuem el nostre passeig des de la Place de la Concord fins a la Torre Eiffel; un passeig al costat del Sena que ens permet endevinar la Torre des de ben lluny. Un passeig ple de fotos, des de totes les perspectives. Acabem a l’hotel molt cansats.

DIUMENGE 26 DE MARÇ

Continuem a París al matí. Trocadero, vista impressionant de la Torre Eiffel i els Camp de Mart. Des d’allà, arribem al Museu del Louvre, fent una passejada pels jardins de les Tulleries. La piràmide els va agradar molt.

I a la tarda, anem cap a Montval-sur-Loir. Cap a les 8, arribem i ens esperen tothom a l’estació. Emocions i nervis a part iguals, però tothom molt content.

DILLUNS 27 DE MARÇ DE 2023

Avui hem començat les activitats a l’Ecole. Els alumnes de llengües han vingut a rebre’ns i ens han fet una passejada per tot el centre. Hi havia codis QR i explicaven en castellà cadascú dels espais. Molt maco el centre. Seguidament, han fet la inauguració dels Jocs Olímpics, amb banda de música i banderes; han quedat penjades totes elles en un espai del centre. Després del pati, els alumnes han participat en un scape-game, que consistia a endevinar qui era l’alumne que havia robat les botes d’un famós futbolista. Han estat corrent per tots els espais seguint les pistes, algunes amb trampa.

En acabar el dinar en el menjador escolar, hem seguit amb activitats esportives: tres proves d’atletisme en què participaven en petits grups. Molt motivats, ja que el guanyador d’entre tots els participants rebrà un regal quan ells vinguin a Barcelona. I el temps ens ha acompanyat.

Finalment, la representació de l’alcaldia ens han fet una recepció de benvinguda.

DIMARTS 28 DE MARÇ

Avui hem començat activitats relacionades amb el reciclatge. Hem estat pintant camins cap a les papereres per afavorir que tot quedi ben net. Han sigut interessant, encara que alguns han acabat una mica pintats. Després amb els alumnes francesos han fet una activitat cooperativa en grups assenyalant aquelles coses que l’han sorprès més de tot el viscut fins a aquest moment. Els horaris són els guanyadors, ens hem hagut d’acostumar a dinar a les 12:30 h i sopar a les 19 h.

Després de dinar, excursió al Boix de Bercé. És un parc natural molt gran en el que hem fet activitats per estar en contacte amb la natura i prendre consciència de la biodiversitat. Finalment, hem visitat el museu Maison de l’Homme et de la Forêt: visita guiada pel museu.

DIMECRES 29 DE MARÇ

Avui ben d’hora hem anat a visitar el museu de l’automòbil de Le Mans. La història de l’automobilisme des de fa 100 anys… Molt interessant, fem bumerangs i fotos mil. Després de dinar, a veure la ciutat. Edificis de l’edat mitjana i la muralla. Hem acabat en un gran parc amb exposicions de grafitis. El dia no dona per més.