Descobrim els secrets de la Colònia Güell

Dijous 15 d’abril les classes 4A, 4B i 4D d’ESO del nostre institut han visitat la Colònia Güell per tal de conèixer la història i la vida quotidiana dels treballadors/es així com diversos edificis modernistes, amb la cripta d’Antoni Gaudí com a element emblemàtic.

Després d’una breu introducció, els alumnes repartits en grups de treball i amb l’ajuda d’un plànol i un quadern de treball han iniciat l’activitat amb una gimcana de descoberta  on havien de completar un àlbum d’enganxines fent un recorregut per tal de conèixer com era la vida a la colònia més de 100 anys enrere. A la zona industrial han esbrinat com es portava terme tot el procés de fabricació tèxtil. Inclús han mesurat l’alçada de la imponent xemeneia que destaca per sobre tots els edificis. A la zona residencial han observat diferents construccions amb notables elements modernistes com l’escola, Ca l’Espinal o Ca l’Ordal entre d’altres.

Per culminar la visita han accedit a la cripta projectada per Antoni Gaudí observant les innovadores tècniques de construcció basades en l’arc catenari que va posar en pràctica en la seva construcció. També han contemplat els diversos materials de construcció que va utilitzar així com la rica simbologia present tant a l’interior com l’exterior de la cripta.

Han estat  uns grups molt treballadors i organitzats que han gaudit força descobrint els secrets de la Colònia Güell!

Activitat subvencionada pel Departament d’Educació de l’Ajuntament de Cornellà.